محمدرضا دياني در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بيان اين مطلب افزود: درسالي که به نام حمايت از توليد و سرمايه ايراني است شاهد حجم وسيعي از تبليغات برندهاي خارجي در بيلبوردهاي شهري هستيم.
وي ادامه داد: اين درحالي است که طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجمع شوراي عالي شهرداري ها، تبليغات برندهاي خارجي که نمونه کالاي آن در داخل کشور توليد مي شود ممنوع است.
دياني تصريح کرد: هم اکنون برآورد مي شود حدود 400 تا 500 ميليارد تومان هزينه تبليغات برندهاي خارجي در کشور شد، در حاليکه اين سرمايه عظيم بايد در جهت رونق توليد ملي صرف شود.
رئيس انجمن صنايع لوازم خانگي اظهار داشت: در اين شرايط هرچه صنعتگران حوزه لوازم خانگي تلاش کنند بازار داخل را در دست داشته باشند، حجم وسيع تبليغات استراتژيک شرکت هاي خارجي، مصرف کنندگان را به سمت کالاهاي خارجي مي کشاند.
دياني ادامه داد: همچنين در اين شرايط اداره مقررات زدايي وزارت اقتصاد نيز به بهانه مغايرت مصوبه ذکر شده با حمايت از سرمايه گذاري خارجي به دنبال باطل کردن اين مصوبه است.
وي خاطرنشان کرد: اين مصوبه نه تنها مغايرتي با سرمايه گذاري خارجي ندارد بلکه درصورت اجراي دقيق مي تواند به عنوان حمايت مناسبي از بخش توليد ملي باشد.