عضو دفتر اجرایی حزب عمل اسلامی اردن گفت: پارلمان جدید اردن هیچ مشروعیتی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ موسی الوحش درباره تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور گفت: مسئله تقلب در انتخابات و شک و تردید تنها به انتخابات اخیر محدود نیست بلکه سالهاست که این وضع ادامه دارد. این قانون باعث خشم و نارضایی ملت اردن شده شده است. تقلب در انتخابات پارلمانی سالهای 2007 و 2010 نیز رخ داد. تقلب در انتخابات به عادت دولت اردن تبدیل شده است.

دولت اردن این انتخابات را اداره نمی کند بلکه سازمان های امنیتی این انتخابات را مدیریت می کنند. قانون فعلی انتخابات در کشور نمی تواند پارلمانی را در اردن تشکیل دهد که نماینده ملت اردن باشد. هدف این قانون به حاشیه راندن همه گروه های مخالف و ملی است تا پارلمانی از گروه های عشایری تشکیل شود که این گروه ها نیز طرفداران رژیم هستند. رژیم اردن نمی خواهد گروه های مخالف در این کشور و روند تصمیم گیری ها حضور داشته باشند.

وی افزود: ما تفاوتی میان پارلمان جدید و پارلمان های گذشته قائل نیستیم و این پارلمان هیچ مشروعیتی ندارد. رژیم اردن مدعی است که این انتخابات یک جشن دموکراتیک برای این کشور است. ما بر این انتخابات نظارت داشتیم و حتی تا ساعت هشت شب نیز در اردن در حوزه های رای گیری تحرکات قابل ملاحظه ای دیده نشد.

در برخی از حوزه های رای گیری پایتخت چهل نفر نیز وارد نشدند. ما همچنین تصاویری در اختیار داریم که خرید آرا و تخلفات گسترده را نشان می دهد. همچنین هیئت مستقل انتخابات اردن مدعی شده است پنجاه و شش درصد از واجدان رای دادن در این انتخابات شرکت کرده اند. شبکه عربی نظارت بر انتخابات که متشکل از پنج کشور بوده ملاحظاتی درباره انتخابات پارلمانی اردن منتشر کرده است. این کمیته تاکید کرد مسئولان حوزه های رای گیری از دادن اطلاعات درباره شمار کسانی که رای دادند، خودداری کردند. سانسور شدیدی درباره شمار رای دهندگان وجود دارد. هیئت مستقل انتخابات با این سانسور تلاش کرد تا میزان مشارکت مردمی را بالا اعلام کند.

موسی الوحش درباره ادعای رژیم اردن مبنی بر این که گروه های تحریم کننده انتخابات بازنده آن بوده اند؟بیان داشت: ما فکر نمی کنیم در این این انتخابات بازنده بوده ایم بلکه در این انتخابات با قدرت پیروز شدیم و در نمایش خنده دار رژیم شرکت نکردیم. شکی در این نیست شکل گیری این پارلمان ناقص تصمیمات اشتباهی را به همراه خواهد داشت. همان طور که پارلمان های گذشته هیچ دستاوردی برای ملت اردن نداشتند پارلمان آینده نیز هیچ دستاوردهای نخواهد داشت. اصلاحات در کشور اجرا نشده است. دستاوردهایی که ملت اردن داشته به دلیل اعتراضات و تظاهرات مردمی در این کشور بوده است.


برچسب ها: مشروع ، پارلمان ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار