کمپانی "مارول" قصد دارد " دکتر استرنج" را به عنوان یک سگانه روی پرده بیاورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سینما بلند، کمپانی "مارول" که ابر قهرمانانی چون "مرد آهنی" و "کاپتان آمریکا" روی پرده آورده است. قصد دارد "دکتر استرنج" را به عنوان یک سگانه روی پرده بیاورد.
دکتر استرنج یا " doctor strange" نام یکی از شخصیت‌های کمیک "مارول" است.
دکتر استیفن استرنج، متخصص جادوگری، اولین بار توسط استن لی و استیو دیتکو و در صفحات مصور مجله "قصه‌های عجیب و غریب" به دنیا آمد. او در اصل جراحی بود که به لطف مهارت‌های ویژه پزشکی‌اش، مال و منال زیادی کسب نموده بود. اما متأسفانه به مرور زمان غرور و طمع وجود استفان را فرا می‌گیرد، تا این که در یک حادثه رانندگی، دستانش را از دست داده و در نتیجه دچار تنگدستی می‌گردد.
استفان سپس به امید یافتن پیرمرد جادوگری که در افسانه‌ها از او به عنوان شفا دهنده تمامی امراض نام برده شده، ره‌ سپار قاره آسیا می‌شود. اما پس از تحمل رنج و مشقت فراوان، درمی‌یابد که پیر خردمند تنها می‌تواند او را ترغیب سازد تا با مطالعه اسرار باستانی، خودش راه علاجی برای دستانش بیابد. استفان، ابتدا مقاومت می‌کند اما در نهایت با یاری گرفتن از رهنمون‌های مرشد، انواع و اقسام وردها و شگردهای جادوگری را می‌آموزد، تا این که دستانش را معالجه می‌کند و به آمریکا برمی‌گردد تا حافظ جان ستمدیدگان باشد. به عقیده بسیاری از علاقه‌مندان مجلات مصور، دکتر استرنج نقطه مقابل اکثر قهرمانان کلاسیک "مارول"  در دهه ۶۰ میلادی است.
ماجراهای دکتر استرنج اکثراً مایه‌های افسانه‌ای و عرفانی داشتند و او مدام در حال گشت و گذار در قلمروهایی بود که در آن‌ها دشمنانش ریشه‌های شیطانی و باستانی داشتند. استرنج برخلاف سوپر قهرمانان مرسوم، به جای تکیه بر نیروی بازو از ذهنش بهره می‌گرفت. در ضمن او هویت مخفی نداشت و عامه مردم بر این باور بودند که او تنها یک متخصص امور ماوراءالطبیعه است. اما منصفانه نخواهد بود، اگر در بررسی موفقیت این کاراکتر به نقش طراحی نابغه با نام استیو دیتکو اشاره نکنیم. طراحی‌های دیتکو سهم بسزایی در خلق اتمسفر رمز‌آلود و کابوس‌وار ماجراهای دکتر استرنج داشت. در حقیقت داستان‌های دکتر استرنج تلفیقی دلپذیر از پس زمینه‌های غیر رئالیستی و دنیای وهم‌انگیز بودند که رنگ وبوی مذهبی داشتند. در یکی از داستان‌های به یاد ماندنی دکتر استرنج، جادوگری از زمان آینده که به گذشته دور سفر می‌کند تا در آستانه خلق کائنات، با پروردگار تلفیق گردد و در این راه شهرهای سدوم و عموره را در مقابل دیدگان وحشت‌زده دکتر استرنج نابود می‌سازد.
دکتر استرنج، اولین و آخرین جادوگر عالم "کمیک استریپ " نبوده است، اما بدون اغراق یکی از جذاب‌ترین آن‌هاست. ظهور او آغازگر دورانی گشت که در آن قهرمانان به جای توانایی‌های علمی و مدرن، ویژگی‌های جادویی داشتند. سفرهای او به بعدهای زمانی مختلف، عالم تخیلی مارول را گسترش داد و شخصیت‌های منفی نیرومندی را پدید آورد که در آینده تأثیر زیادی روی این عالم گذاشتند. دکتر استرنج سمبل قهرمانی است که تنها به کشف رموز عالم غیر طبیعی می‌اندیشند. داستان‌های او تجربیات متافیزیکی با ارزشی محسوب می‌گردند که در دهه ۶۰ دهان منتقدانی را که قهرمانان کمیک استریپی را تنها مردان خشک و عضلانی در لباس‌های تنگ و چسبان می‌پنداشتند، بست.  
هنوز از گروه کارگردانی و بازیگران این فیلم خبری اعلام نشده است. /ي2

برچسب ها: سینما ، مارول ، د ، استرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار