در ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران در دانشگاه بیرجند، تلسکوپ در فرکانس بسیار پایین، جایزه ویژه دریافت کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ دبیر اجرایی ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران در این مراسم ضمن قدردانی از حامیان برگزاری این همایش گفت: از اوایل آبان تا پایان آذرماه سال جاری که فراخوان مقاله در سطح کشور صادر شد، بسیاری از پژوهشگران همکاری کردند.

رضا پژوهش افزود: از تعداد 96 مقاله دریافتی داوران با ملاک قرار دادن تنوع در شاخه‌های علم نجوم، 26 مورد را به صورت سخنرانی و 46 اثر را به صورت پوستر انتخاب کردند.

* حمایت از دستاوردهای استعدادهای درخشان و نخبگان خراسان جنوبی

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان‌جنوبی هم از حمایت از دستاوردهای استعدادهای درخشان و نخبگان خراسان‌جنوبی خبر داد.

سعید احمدی‌زاده در حاشیه ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری اینگونه همایش و جلسات، بالاترین برد علمی و فرهنگی را دارد که برای توسعه و آبادانی منطقه بسیار مفید است.

انتخاب آثار برتر نجوم کشور

نعمت‌اله ریاضی استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز در پایان ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران با قرائت مقاله خود با عنوان منشاء تحول آنتروپی و ذرات در کیهان بیان کرد: این مقاله یکی از عمیق‌ترین مسائل ورود به کیهان‌شناسی است.

در این مراسم اثر مرجان مربوطی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه امیرکبیر تهران و طراح و سازنده تلسکوپ در فرکانس بسیار پایین که بیشتر برای مطالعه و تحقیق لایه‌های تابشی جو است، از سوی هیئت داوران به عنوان بهترین اثر انتخاب شد./س

برچسب ها: همایش ، انتخاب ، تلسکوپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.