"سجاد شائوكات" در مقاله اي تحت عنوان "عوامل خصم جمعيت هزاره را هدف قرار داده اند" به نقش سرويس هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي در ايجاد ناآرامي و جنگ فرقه اي ميان شيعه و سني در پاكستان پرداخته است و اشاره مي كند كه آمريكا از اين اقدامات در پي خدشه دار نمودن روابط ميان ايران و پاكستان نيز مي باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني ديده بان كشمير، شواهدي وجود دارند كه نشان مي دهند سازمان هاي اطلاعاتي از جمله سازمان سياي آمريكا، موساد رژيم صهيونيستي و سرويس اطلاعاتي هندوستان در پس خشونت هاي فرقه اي در پاكستان دست دارند و در واقع هدف آمريكا آنست كه جنگ شيعه و سني در پاكستان به راه بيندازد تا از طريق آن بتواند اقدامات نظامي و مداخلات خود را توجيه كند. 

در موردي مشابه در مورد عراق نيز موسسه "رند" گزارش داده بود كه سازمان سيا با همكاري ماموران اطلاعاتي موساد رژيم صهيونيستي و سازمان اطلاعات هندوستان عامل اصلي ايجاد جنگ هاي فرقه اي و مذهبي در عراق بوده اند. در سال 2004، حملات عليه شيعيان در كربلا و بغداد اوج گرفت و در مقابل آمريكا، ايران و القاعده را مسئول اصلي اين اقدامات مي دانست در حاليكه در واقع به تحريك آمريكا انجام مي شد. پس از آن زنجيره اي از درگيري هاي ميان شعيان و سني ها در عراق آغاز شد و در اثر آن چندين رهبر مذهبي كشته شدند و انفجارهاي شديدي در مساجد صورت گرفت و هر دو طرف يكديگر را متهم مي كردند در حاليكه در واقع اين دست نيروهاي اطلاعاتي خارجي بود كه سبب ايجاد چنين حوادثي مي شد. 

نويسنده در ادامه به كشتار هدفمند هزاره ها در پاكستان اشاره مي كند و مي گويد "در 3 سپتامبر سال 2012 ميلادي در حمله اي انتحاري 55 نفر از شركت كنندگان در تظاهرات روز قدس كشته شدند. در اقدام انتحاري ديگري در 30 جولاي سال 2011، 12 نفر كشته شدند. حملات در ماههاي جولاي و جون نيز ادامه يافت و 40 مسلمان شيعه كشته شدند." 

نويسنده مقاله در ادامه اشاره مي كند كه گروه افراطي موسوم به "جندالشيطان" در بلوچستان پاكستان با حمايت سازمان هاي سيا و سازمان اطلاعاتي هندوستان دست به كشتار هدفمند شيعيان و بطور خاص جمعيت هزاره آن كشور مي زند و در اين ميان از بمب هاي انفجاري و عمليات انتحاري بهره مي گيرد. وي همچنين در ادامه مي افزايد "اين گروه تروريستي با حمايت سازمان اطلاعاتي خارجي دست به گروگان گيري ايرانيان در پاكستان از جمله ديپلمات هاي جمهوري اسلامي ايران زده بود. آنان در بلوچستان ايران و پاكستان دست به عميلات تروريستي زده اند."  

نويسنده در ادامه به فرمايشات مقام معظم رهبري در اين مورد مي پردازد و مي گويد "رهبر ارشد جمهوري اسلامي ايران حضرت ايت الله خامنه اي نيز اين حملات را محكوم كرده اند و فرموده اند "اين اقدامات خونين در عراق و پاكستان با هدف ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني انجام مي شود... اين اقدامات تروريستي با حمايت مستقيم و غير مستقيم عوامل خارجي صورت مي پذيرد." 

وي در ادامه به نقش سرويس اطلاعاتي هندوستان در حملات گروه هاي افراطي مي پردازد و مي گويد "گروههايي چون جندالشيطان و ساير سازمانهاي افراطي مشابه از سرويس اطلاعاتي و امنيتي هندوستان دستور مي گيرند تا خشونت هاي فرقه اي در پاكستان را تحريم كنند و هدف اصلي آنان جمعيت هزاره در بلوچستان است." 

در پايان اين گزارش نتيجه گيري مي شود که "كشتار شيعيان در بلوچستان پاكستان با هدف ايجاد ناآرامي در آن كشور و با هدايت آمريكا و رژيم صهيونيستي انجام مي شود. ايران كشوري است كه برنامه هسته اي صلح آميز خود را دنبال مي كند و پاكستان كشوري داراي بمب اتمي است. آمريكا و رژيم صهيونيستي با تشكيل گروهي موسوم به "ارتش آزاديبخش بلوچستان" و ساير گروه هاي تجزيه طلب فرقه اي در صدد ايجاد اختلاف ميان ايران و پاكستان هستند."  

برچسب ها: ریگی ، موساد ، سیا ، پاکستان ، تنش ، ناآرامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار