مسوول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان از اجرای طرح هر خانه یک کارخانه برای افزای تولیدات بومی خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اصفهان سرهنگ پاسدار سید حسین انوری در شورای اداری استان افزود: امنیت غذایی از مهمترین مباحثی است که در راستای افزایش تولید در دستور کار است.
وی ادامه داد: برای تحقق این مهم پرورش مرغ بومی، گسترش پرورش غاز و بوقلمون، افزایش واحدهای گلخانه ای و توجه به صنایع کوچک برای افزایش تولید مدنظر قرار گرفت.

انوری گفت: در خصوص تکثیر مرغ بومی یک مرکز تکثیر با تولید 700هزار قطعه داشتیم که یک مرکز دیگر و همچنین پنج مرکز ترویجی به آن اضافه شد و در حال حاضر تولید در این بخش به دو میلیون قطعه رسیده است.

وی ادامه داد: در 12 شهرستان توان تولید 80 هزار جوجه 45روزه اصلاح نژاد شده وجود دارد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: طرح هر خانه یک کارخانه به منظور افزایش تولیدات بومی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دبیرخانه ای در زمینه اقتصاد مقاومتی در استانداری اصفهان راه اندازی و از تمام ظرفیت های استان برای تحقق این مهم بهره گرفته شود.

انوری مدیریت مصرف را از دیگر راهبردهای قرارگاه اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در این زمینه بسته های آموزشی ویژه ادارات، مدارس و خانواده ها تولید و آماده شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلاتی که در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته به گونه ای برنامه ریزی شده است که با هر عنوان تسهیلات یک کارگاه ایجاد شود/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.