عضو کمیته مبارزه با دخانیات گفت: اجرای قانون منع دخانیات در کشور منوط به آماده شدن فضای جامعه برای اجرایی کردن آن است.

دکتر معدنی، عضو کمیته مبارزه با دخانیات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قانون جامع کنترل دخانیات در مهر 85 با رأی اکثریت نمایندگان مجلس تصویب شد و آئین نامه اجرایی آن بعد از چند ماه تدوین شد.

وی با بیان اینکه قبل از اجرایی کردن این قانون باید ساز و کار و فضای عمومی جامعه آماده اجرای این قانون شود گفت: بعد از 6 سال که از تصویب این قانون می گذرد هنوز فضای جامعه آمادگی اجرای این قانون را ندارد چرا که عدم استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی که یک قانون  است رعایت نمی شود و ما شاهد استعمال سیگار در رستوران ها و خیلی از مراکز عمومی هستیم.

معدنی با تاکید بر اینکه برخی از مسئولین قلیان را در قهوه خانه ها آزاد کرده اند عنوان کرد: امروزه جوانان به جای اینکه به ورزش بپردازند به قهوه خانه ها کشانده شدند و قلیان مصرف می کنند، طبق قانون نباید به افراد زیر 18 سال مواد دخانی فروخته شود ولی این امر نادیده گرفته می شود و ما شاهد فروش دخانیات به خصوص سیگار و عرضه قلیان به کودکان در سطح جامعه هستیم.

عضو کمیته مبارزه با دخانیات ادامه داد: مسئول اجرایی این قانون وزارت بهداشت است و آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و رسانه ملی و دیگر ارگان ها در اجرای این قانون موظف هستند و باید با همکاری یکدیگر فضای جامعه را آماده اجرای این قانون کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ سازی را در جامعه برای منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی  ایجاد نکنیم و مدام از اجرایی نشدن این قانون صحبت کنیم تناقض در ذهن جوان ایجاد می شود و این امر باعث می شود که ما به نتیجه نرسیم و با شکست مواجه شویم./ح
برچسب ها: دخانیات ، قلیان ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار