مدیر كل فرودگاه های استان اردبیل از افتتاح طرح ایمنی زمینی فرودگاه پارس آباد در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی صفایی در جریان بازدید استاندار اردبیل از این پروژه گفت: این پروژه با بیش از هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری از محل اعتبارات شركت فرودگاه های كشور در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع و نزدیك به یك هزار متر مربع زیربنا اجرا می شود.

به گفته وی طرح ایمنی زمینی فرودگاه پارس آباد، یك مجموعه كامل است و با بهره برداری از آن ضریب ایمنی فرودگاه و پروازهای آن افزایش می یابد.

مدیر كل فرودگاه های استان ، از اتمام عملیات مطالعات طرح تطویل و تعریض باند، توسعه پاركینیگ و تاكسی وی فرودگاه پارس آباد خبر داد و اظهار كرد: این طرح آماده مناقصه است و برای اجرای آن حدود 120میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صفایی با اعلام اینكه، طرح ترمیم و روكش باند فرودگاه با 17میلیارد ریال سرمایه گذاری در دهه فجر سال جاری شروع می شود، اظهار كرد: این پروژه حداكثر ظرف شش ماه آینده تكمیل خواهد شد.

وی گفت: با اجرای طرح های یاد شده امكان نشست و برخاست هواپیمای فوكر 100در فرودگاه پارس آباد مهیا می شود.

صفایی، با اشاره به تعطیلی پروازهای مسیر تهران – پارس آباد، افزود: در حال حاضر به رغم تعطیلی پروازها، طرح های توسعه ای با روند مطلوبی در این فرودگاه در دست اجرا است.

او با عنوان اینكه، فرودگاه پارس آباد هیچ مشكل و محدودیتی در انجام عملیات های پروازی ندارد ، گفت: شركت هواپیمایی آسمان، كمبود مسافر و از رده خارج شدن یكی از هواپیماهای 'ای تی آر' را علت تعطیلی پروازهای فرودگاه پارس آباد اعلام كرده است.

فرودگاه پارس آباد به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال 1352 تاسیس و در سال 1381 از شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان منفك و تحویل شركت مادر تخصصی فرودگاه های كشور شد/س 

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، ایمنی ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.