با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، خط توليد سامانه سلاح پدافند هوايي يا زهرا(س) افتتاح شد و تحويل‌دهي انبوه سامانه پدافند هوايي مرصاد به قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء صورت گرفت.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در آستانه ولادت با سعادت نبي گرامي اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، صبح امروز با حضور "سردار احمد وحیدی" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، خط توليد "سامانه سلاح پدافند هوايي يا زهرا(س)" افتتاح شد و تحويل‌دهي انبوه "سامانه پدافند هوايي مرصاد" به قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء صورت گرفت.

بنا بر گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار وحيدي طي سخناني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به حول و قوه الهي امروز شاهد يكي ديگر از دستاوردهاي درخشان فرزندان انقلاب و رشيد ملت ايران در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع هستيم، طراحي و ساخت سامانه سلاح پدافند هوايي كه در قالب پروژه‌اي با نام مقدس يا زهرا(س) آغاز و با همين نام مقدس نامگذاري شد، پروژه‌اي كه حلقه خودكفايي در طراحي و توليد سامانه‌هاي پدافند هوايي برد كوتاه را در كشورمان تكميل كرد.

وزير دفاع گفت: اين سلاح پدافندي قابليت شناسايي، رديابي و انهدام اهداف هوايي مانند انواع هواپيما، بالگرد و پهپاد را در برد كوتاه دارد.

سردار وحيدي با بيان اينكه سامانه متحرك پدافند هوايي يا زهرا(س) قابليت اتصال به شبكه پدافندي كشور را دارد، گفت: اين سامانه قادر است در هر موقعيتي استقرار يافته و به طور موثري ماموريت خود را انجام دهد.

وزير دفاع، قابليت درگيري با چند هدف و انهدام آنها به طور همزمان، سرعت عمل بالا و رديابي كاملا خودكار را از ديگر ويژگي‌هاي اين سامانه پدافندي برشمرد.

سردار وحيدي همچنين در خصوص تحويل‌دهي انبوه سامانه پدافندي هوايي مرصاد گفت: سامانه موشكي زمين به هواي مرصاد يك سامانه پدافند هوايي پيشرفته و كار آمد با برد متوسط است كه قابليت انجام عمليات پدافند عليه انواع هواپيماهاي سريع، بالگرد، هواپيماي بدون سرنشين و موشك كروز را دارد.

وي افزود، سامانه مرصاد در شب و روز قادر به انجام عمليات است و به گونه‌اي طراحي شده كه در محيط "جنگ الكترونيك" مي‌تواند ماموريت خود را با موفقيت انجام دهد.

سردار وحيدي خاطرنشان كرد: اين سامانه در رزمايش هوايي مدافعان آسمان ولايت 4 كه در منطقه شرق كشور برگزار شد توانست اهداف هوايي را با موفقيت منهدم و كارنامه‌اي موفق را ثبت كند.

وزير دفاع در ادامه تصريح كرد: به بركت انقلاب اسلامي ايران و همت دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع امروز صنعت دفاعي جمهوري اسلامي ايران از حيث تنوع توليدات دفاعي جزء پنج كشور اول دنيا به شمار مي‌رود و اين توانمندي موجب شده است تحريم‌هاي همه‌جانبه دشمنان، خللي در روند اقدامات و فعاليت هاي صنايع دفاعي كشورمان ايجاد نكند.

سردار وحيدي با تبريك اين موفقيت‌هاي بزرگ  به محضر فرمانده معظم كل قوا، ملت انقلابي ايران اسلامي و نيروهاي مسلح مقتدر و توانمند جمهوري اسلامي گفت: وزارت دفاع در سال توليد ملي با تلاش و خلاقيت مديران لايق، كاركنان خدوم و متخصصان زبده خود، موفق شد دستاوردهاي بزرگي در عرصه هوايي، فضايي، موشكي، دريايي، زميني، الكترونيك و اپتيك، ضد زره، خودرويي، مهمات و تسليحات به ارمغان آورده، يكبار ديگر بالندگي و پويايي صنعت پرافتخار دفاعي ميهن عزيزمان را به اثبات رساند.
 

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۲:۱۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
دم برو بچ سپاه گرم
آخرین اخبار