معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید 318میلیون قطعه جوجه یکروزه طی 10ماه نخست سال جاری در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران، نگهدار با اشاره به شرایط مطلوب استان مازندران برای تولید جوجه یکروزه گوشتی افزود: در حال حاضر تعداد 189 واحد مرغ مادر به ظرفیت 5 میلیون قطعه درمازندران در حال فعالیت هستند که این تعداد معادل 31 درصد مزارع مرغ مادر کشور را شامل میشود.

وی ادامه داد : به طور میانگین در ماه، 5/22 میلیون قطعه جوجه یکروزه توسط مزارع مرغ مادر استان تولید می گردد که از این تعداد به طور متوسط ماهانه 5/9 میلیون قطعه جوجه یکروزه جهت تولید روزانه 574 تن گوشت مرغ آماده طبخ، وارد سالن های پرورش مرغ گوشتی در سطح استان گردیده و مابقی به سایر استان ها و حتی خارج از کشور صادر می گردد.

معاون جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در این راستا 37 کارخانه جوجه کشی با داشتن 618 دستگاه و با ظرفیت اسمی 624 میلیون قطعه تولید جوجه در طول سال در حال فعالیت می باشد افزود : حدود 50 درصد ظرفیت بلااستفاده در کارخانجات فوق در استان وجود دارد.

او با بیان اینکه استان مازندران از نظر تولید جوجه یکروزه، گوشت مرغ و تعداد کمی مزارع مرغ مادر و کارخانجات جوجه کشی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است افزود: بیش از 800 نفر به طور مستقیم در کارخانجات جوجه کشی و 2هزار نفر در مزارع مرغ مادر استان اشتغال دارند/س


برچسب ها: جوجه ، یکروزه ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.