معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: اجرای 23 کیلومتر خطوط انتقال آب سد بار به محل‌های موردنظر هنوز اجرا نشده و نیازمند 14 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید‌جلال هاشمی در مراسم آغاز آبگیری پروژه بین‌المللی سد بار این شهرستان، افزود:  این مراسم به معنای افتتاح سد بار نیست چون هنوز آبگیری نشده است.

وی اضافه کرد: با اجرای کامل ساخت سد و سازه‌های وابسته پیش‌بینی می‌شود شرایط اکولوژی و گردشگری منطقه دچار تغییرات اساسی شود.

مدیرکل طرح و برنامه شرکت مدیریت منابع آب ایران هم گفت: شبکه انتقال آب این سد جزء پروژه‌های مهر ماندگار تعریف شده است و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان کار دولت دهم ساخته و بهره‌برداری شود.

احمد شفیعی افزود: پروژه سد بار با مساعدت بانک توسعه اسلامی ساخته شده و شرکت مدیریت منابع آب ایران مفتخر است که وام دریافتی را در جای خود مصرف و در وقت وعده داده، پروژه را افتتاح کرد.

وی با تأکید بر اینکه پروژه خط انتقال جزء وام تعریف نشده است، گفت: در دیدار با دکتر محمد احمدعلی بسته پیشنهادی برای تعریف پروژه‌های جدید عمرانی ارائه می‌شود.

به گفته وی، سد بار با 230 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی و 24 میلیون یورو معادل 300 میلیارد ریال از تسهیلات بانک توسعه اسلامی ساخته شده است.

رئیس اداره منابع آب نیشابور نیز نوع سد را خاکی با هسته رسی به همراه پستوی آب‌بند با عرض تاج 10 متر، طول 150 متر، ارتفاع از بستر رودخانه 5/28 متر و ارتفاع از پی 5/35 متر عنوان کرد.

مهندس اکبر علی‌پور افزود: حجم خاکریزی پروژه چهار میلیون و 423 هزار مترمکعب و حجم بتن‌ریزی پروژه 52 هزار و 300 مترمکعب بوده است.

وی اظهار کرد: حجم مخزن در تراز مالی حدود 24 میلیون مترمکعب، حجم آب تنظیمی بیش از 12 میلیون مترمکعب و سیلاب ورودی 53 مترمکعب بر ثانیه است. /س

 

 

برچسب ها: خطوط ، انتقال ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.