نمایش "تعزیه اشباح بر دریای پارس"نوشته حسین زارعی و کارگردانی حیدر مظفری از استان بوشهر، دوشنبه (9بهمن) همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مظفری با بیان این که در نمایش "تعزیه اشباح بر دریای پارس" شخصیت میرمهنا یکی از سرداران جنوب بررسی می شود، گفت: رسالت نمایش آشکار کردن زوایای پنهان مبارزات این شخصیت است که تاثیر شگرفی در صیانت از مرزهای جنوبی در دو قرن پیش داشته است.
وی با بیان این که میرمهنا 270 سال پیش زندگی می کرد، افزود: او مبارازتی علیه هلند، بریتانیا و برعلیه حکومت خاندان زند داشته است. تاریخ آن دوره را هلندی ها و زندیه نوشته اند و این شخصیت را به شکل بسیار بدی توصیف کردند.
مظفری توضیح داد: رسالت نمایش "تعزیه اشباح بر دریای پارس" آشکار ساختن حقیقت وجودی مبارزاتی است که میرمهنا به نفع صیانت از کیان و مرزهای جنوبی ایران داشته است.
به گفته مظفری، این نمایش جنبه پژوهشی دارد و این پژوهش توسط حسین زارعی، نویسنده طی دو سال شکل گرفته است.
در نمایش "تعزیه اشباح بر دریای پارس" میرمهنا بر اثر معامله جزیره خارک با هلندیان با پدر و برادرش درگیر می شود. در این میان اتفاقاتی رخ می دهد که موجب به حکومت رسیدن میرمهنا می شود. ولی در امتداد مبارزات میرمهنا بر اثر اختلافاتی که وجود داشته سرنوشت زندگی این شخص آنگونه که انتظار می رود پیش نمی رود.
جهانشیر یاراحمدی، جعفر بهبهانی، جواد متین، جهانگیر اژدری و ماندانا شکری فرد بازیگران نمایشند.
امید سعیدی موسیقی، میثم گزی نور، جواد متین طراح صحنه و طراح لباس حیدر مظفری است.
نمایش "تعزیه اشباح بر دریای پارس" دوشنبه (9بهمن) در دو سانس 18 و 20:30 همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار