دهها هزار نفر از هواداران جنبش جنوب در عدن -بزرگترين شهر در جنوب يمن - همزمان با سفر هيئتي از شوراي امنيت سازمان ملل متحد به صنعا تظاهرات کردند و استقلال جنوب از شمال يمن را خواستار شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ جنبش جنوب با شرکت در گفتگوهاي ملي در يمن مخالف و خواهان جدايي مجدد جنوب يمن از شمال آن است .هواداران  جنبش جنوب از استانهاي مختلف جنوب يمن با شعار « ما تصميم گير هستيم » به منطقه خور مکسر آمده بودند .

اين تظاهرات تا فردا دوشنبه ادامه خواهد يافت . هواداران جدايي ، پرچمهاي کشور سابق جنوب يمن را در دست داشتند.آنها همچنين پارچه نوشته هايي در دست داشتند که بر روي آنها نوشته شده بود « در سايه وجود دولت ا شغالگر گفتگو نکن » و « پيام ما به شوراي امنيت آن است که ملت جنوب را جزء آزادسازي و استقلال راضي نمي کند» و « چرا شوراي امنيت حق جنوبي ها را در آزادي و استقلال ناديده مي گيرد».نمايندگان کشورهاي عضو شوراي امنيت در سفر به صنعا خواستار تسريع در گفتگوهاي ملي بر اساس موافقت نامه انتقال قدرت شدند.

عبد ربه منصور هادي رئيس جمهور يمن نيز از همه يمني ها خواست در گفتگوها شرکت کنند. 
ناصر نوبه يکي از رهبران جنبش جنوب گفت :«‌از شوراي امنيت مي خواهيم در عدن پايتخت جنوب تشکيل جلسه دهد تا ظلم و ستمي را که جنوبي ها به سبب اشغالگري و استبداد از آن رنج مي برند بررسي کند».وي افزود « ابتکار شوراي همکاري خليج فارس به هيچ وجه به جنوب يمن اشاره نکرده است ما خواستار آن هستيم که کشورهاي عرب خليج فارس يا سازمان ملل ابتکار جديدي را در خصوص جنوب و شمال عرضه کند و مذاکرات بين جنوب و شمال در يک کشور بيطرف آغاز تا استقلال جنوب به آن داده شود ».


                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اعتراض ، تظاهرات ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار