استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره گفت : رئیس جمهور مصر تصمیم گیرنده نیست بلکه رهبر اخوان المسلمین در کشورتصمیم گیرنده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره گفت:رئیس جمهور مصر تصمیم گیرنده نیست بلکه رهبر اخوان المسلمین در کشورتصمیم گیرنده است.

حسن نفع در گفتگو با شبکه الجزیره گفت:ما نمی توانیم حوادث در پورت سعید را با بحران عمیق سیاسی در مصر بی ربط بدانیم. این بحران از مدتها پیش شروع شد. دوره گذار در مصر هنوز تکمیل نشده است و درباره قانون اساسی اختلاف وجود دارد.

ما اطمینان نداریم که انتخابات پارلمانی به موقع برگزار شود.جناح بندی در کشور در حال عمیق تر شدن است.

بنابراین اگر ما بتوانیم مشکل سیاسی را در کشور حل کنیم اوضاع آرام خواهد شداما افق واقعی برای حل بحران سیاسی وجود ندارد.

وی گفت:حقیقت این است که بحران در مصر چندوجهی است.

اختلاف عمیق بین قوه قضاییه و دولت و بین اخوان المسلمین و دیگر گروه ها وجود دارد.دولت ابتکار عمل دیگران را نمی پذیرد و تمام قدرت در دست یک نفر یعنی رئیس جمهور است.ما با بحران عمیق اجتماعی و اقتصادی مواجه هستیم زیرا پارلمان مصر منحل شده است و بحران سیاسی وجود دارد.ممکن است راه حلی سیاسی وجود داشته باشد اما تاکنون صحبت های متعددی برای گفتگو مطرح شده اما این گفتگوها جدی نبوده است.

حسن نفع گفت:دولت مصر بسیار ضعیف است.دولت واقعی در مصر وجود ندارد زیرا قدرت در دست یک نفرمتمرکز شده است و رئیس جمهور باید تصمیم بگیرد.این در حالی است که رابطه رئیس جمهور منتخب و رهبر اخوان المسلمین نیز بسیار پیچیده است.بنابراین حتی برای رئیس جمهور نیز تصمیم گرفتن آسان نیست.رهبری اخوان المسلمین که منتخب مردم نیست تصمیم گیرنده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار