اما مدافعان این مسئله، آنرا یک اقدام تاریخی دانسته و تاکید می کردند کشیدن قلیان در زمان امپراتوری عثمانی بسیار رواج داشته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دولت ترکیه از سال 2009، حمله به دخانیات را آغاز و استعمال آن را در همه مکان های عمومی ممنوع کرده بود. پس از این اقدام، دولت یک مرحله جلوتر آمد و کشیدن قلیان نیز برای افراد زیر 18 سال ممنوع شد.

در عین حال قهوه خانه ها همچنان قلیان های میوه ای را عرضه می کردند که این مسئله خشم مسئولان بهداشتی ترکیه را برانگیخت چراکه تحقیقات نشان می داد کشیدن قلیان نیز برای سلامتی بسیار مضر است.

اما مدافعان این مسئله، آنرا یک اقدام تاریخی دانسته و تاکید می کردند کشیدن قلیان در زمان امپراتوری عثمانی بسیار رواج داشته است. اما مصرف آن در زمان برقراری جمهوری در سال 1923 و با ورود سیگار بسیار کاهش یافت. در عین حال در سال های اخیر ، قلیان در شهرهای بزرگ به شیوه زندگی نوین بازگشت.

اما بالاخره مقامات ترک از روز یکشنبه کشیدن قلیان را نیز در این مکان ها ممنوع و اعلام کردند این تدبیر در چارچوب مقررات جدید دولت ترکیه برای مبارزه با دخانیات جای می گیرد.

براساس این تدبیر ، کشیدن قلیان در اماکن عمومی از این پس ممنوع است و متخلفان براساس مفاد فرمان دولتی که در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد ، به جریمه محکوم خواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار