مدتیست شهرستان کوهبنان در توسعه گوی را از دیگر شهرستان های استان ربوده و بوی آبادانی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گردشگری روستایی در دنیای امروز یکی از بخشهای مهم فعالیتهای اقتصادی محسوب می‌گردد، بطوریکه بعضی آن را به عنوان بخشی از بازار گردشگری می‌شناسند و عده‌ای نیز آن را سیاستی برای توسعه روستایی قلمداد می‌کنند.

در دهه پایانی قرن بیستم بسیاری از برنامه‌ریزان اجتماعی ـ اقتصادی در کشورهای اروپایی گردشگری را روشی مطمئن با چشم‌اندازی بسیار روشن برای توسعه روستاها بویژه محرومترین آنها معرفی کرده‌اند.

مطالعات انجام شده در کشورهای فرانسه، اتریش، سوئیس، انگلستان، ایرلند، تایلند و ژاپن نشان می‌دهد که گردشگری روستایی بسرعت در اقتصاد روستایی رشد کرده و مکمل فعالیتهای کشاورزی شده است.

و امروز شهرستان کوهبنان به دلیل دارا بودن پتانسیل هایی بیشمار ، در بُعد گردشگری و عمران شهری خصوصاً در روستاها گام های بلندی را برداشته که این نشان از عزم جدی مسئولین این شهرستان برای توسعه صنعت گردشگری دارد.

اما این مطلب را هم نباید از نظر دور داشت که در دولت نهم نیز کارهای مثبتی در شهرستان کوهبنان در زمینه ی ساخت مسکن مهر ، بیمارستان و ... انجام شده است.

به امید آنکه هدف اصلی صنعت گردشگری روستایی که ایجاد اشتغال و درآمد، متنوع سازی اقتصاد، مشارکت اجتماعی و استفاده از منابع محلی است بیش از پیش به توسعه روستایی کمک نماید./س

یادداشت از: مریم بهادری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.