محمد الفونه ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام، امام صادق (ع) و دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امیدواریم مدیران برنامه‌های دهه فجر امسال را متفاوت‌تر از گذشته برگزار کرده و خاطره آن‌ها را در ذهن نسل جدید زنده کنند.



 

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از  فارس ، ظهر امروز اولین نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار این شهرستان، رئیس شرکت توزیع نیروی برق، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، رئیس هلال‌احمر بویراحمد و جمعی از دیگر اعضا در سالن فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار شد.

محمد الفونه ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام، امام صادق (ع) و دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امیدواریم مدیران برنامه‌های دهه فجر امسال را متفاوت‌تر از گذشته برگزار کرده و خاطره آن‌ها را در ذهن نسل جدید زنده کنند.

فرماندار بویراحمد برگزاری ستاد تسهیلات سفرها را سالانه عنوان کرد و گفت: این ستاد سالانه بوده و مختص ایام نوروز نیست و در سطح شهرستان بویراحمد با قوت و ارزیابی صحیح انجام شد که امیدواریم در سال جدید دستگاه‌ها و متولیان آمادگی کامل برای استقبال از مهمانان نوروزی و گردشگران را داشته باشند.

الفونه آب و هوا و طبیعت بکر کهگیلویه و بویراحمد را برای گردشگری مناسب و متفاوت معرفی کرد و گفت:  با توجه به وضعیت و ویژگی خاص در منطقه به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده‌ایم که باید آمادگی لازم برای پذیرایی و استقبال گردشگران و مسافران در طول سال را داشته باشیم.

وی ستاد تسهیلات نوروزی را دارای 14 کمیته کاری عنوان کرد و گفت: ستاد مرکزی کشور دستورالعمل کمیته‌ها را مشخص کرده و تعدادی از کمیته‌ها برنامه‌های خود را شروع کرده‌اند که در استان مسئول کمیته هماهنگی اداری و پشتیبانی با استاندار و در شهرستان‌ها بر عهده فرماندار است.

مسئول ارشد اجرایی در بویراحمد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را مسئول هماهنگی و ساماندهی در امر تسهیلات نوروزی عنوان کرد و گفت: کمیته خدمات امنیتی با مسئولیت نیروی انتظامی، حمل و نقل از جمله وظایف پایانه‌ها، کمیته شهری با مسئولیت شهرداری‌ها و برنامه‌های فرهنگی با دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

وی به وظایف دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: کمیته نظارت بر صنوف از وظایف تعزیرات، اطلاع‌رسانی با مسئولیت گردشگری و میراث فرهنگی، دریافت پیشنهادات و رسیدگی به شکایات از وظایف ستاد تسهیلات بوده و خدمات اسکان مسافران با هماهنگی گردشگری و آموزش پرورش لحاظ شود.

الفونه گفت: احکام مربوط به مسئولیت دستگاه‌ها آماده بوده که ابلاغ می‌شود و امیدواریم با توجه به وظایف و مأموریت‌ها اقدامات لازم با هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها به منظور خدمات‌رسانی بهتر و مضاعف به گردشگران و مسافران اعمال شود.

رئیس کمیته هماهنگی و پشتیبانی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بویراحمد رشد گردشگری در کشور و استان و به تبع آن شهرستان بویراحمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با آمار سال گذشته که از سوی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی تا 12 فروردین سال گذشته رشد بسیار خوبی را شاهد هستیم.

وی درصد افزایش رشد ورود گردشگر در سال جاری به نسبت سال گذشته را در این شهرستان 41 درصد عنوان کرد و گفت: با تمهیدات و برنامه‌های اتخاذ شده میزان گردشگری در سطح استان و کشور افزایش چشمگیری داشته است.

الفونه آماده‌سازی جاده‌های مواصلاتی شهرها و بخش‌های بویراحمد را از برنامه‌های مهم عنوان کردو گفت:  خدمات‌رسانی جاده‌ای و راهداری به نسبت دیگر استان‌ها مناسب بوده که اداره راه و شهرسازی اقدامات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و آماده‌سازی راه‌های ارتباطی به منظور جذب گردشگر را باید انجام دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.