کارکنان جیپ در اداره مرکزی کارخانه در میشیگان دلیل خیلی خوبی برای جشن گرفتن دارند. آن‌ها موفق شدند که در سال ۲۰۱۲ رشد ۱۳ درصدی در فروش نسبت به سال ۲۰۱۱ داشته باشند و ۴۷۴۱۳۱ دستگاه بفروشند که ۱۵۴۷۳۴ دستگاه آن، مدل گراند چروکی بوده است.


به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ اگر مدلی موفق است و خوب هم می‌فروشد، چرا باید نسخه جدیدی از آن عرضه کرد؟
معمولا محصولاتی که فروش بسیار بالایی دارند، باید به روز شوند تا جذابیت و قدرتشان نزد مردم کمتر نشود. به همین خاطر بود که جیپ مدل گرندچروکی ۲۰۱۴ را در نمایشگاه دیترویت به نمایش گذاشت.

خودرو تغییرات ظاهری متعددی داشته است که از بین آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی جدید LED و لوله اگزوز‌های بزرگ‌تر اشاره کرد و در داخل هم، خودرو شامل تغییراتی شده است که صفحه‌های لمسی ۸.۴ یا ۵ اینچی و فرمان جدید نمونه‌ای از این تغییرات هستند و سیستم صوتی قدرتمند هارمن/کاردون با ۱۹ پخش‌کننده صدا به عنوان گزینه‌ای برای انتخاب وجود دارد.

اما بزرگترین تغییر خودرو نسبت به نسخه پیشین خود، اضافه شدن موتور جدید ۳ لیتری اکودیزلی V-۶ است. این موتور جدید قادر به تولید ۲۴۰ اسب بخار است. باقی موتورها از مدل فعلی منتقل شده اند. موتور ۳.۶ لیتری ۲۹۰ اسب بخاری و ۵.۷ لیتری V۸ ۳۶۰ اسب بخاری از دیگر گزینه‌های رنج موتور خودرو هستند.


در تمام نسخه‌ها به جای جعبه‌دنده پنج و شش سرعته، از جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF استفاده شده است. همانطور که پیش بینی می‌شد، دلیل اصلی استفاده از این جعبه‌دنده کاهش مصرف سوخت خودرو است. به خودرو یک حالت جدید رانندگی به نام اکو اضافه شده است که می‌تواند سیلندر‌های موتور V۸ را غیرفعال کند.

اطلاعات مربوط به قیمت خودرو نیز اخیرا در اینترنت افشا شده است. شاید اطلاعات دقیق و جزئی درباره قیمت این خودرو خیلی جالب نباشد اما نکته جالب این قیمت‌گذاری، قیمت مربوط به موتور جدید دیزلی خودرو است که بیشتر از حد انتظار گران اعلام شده است.

اگر منبع این خبر درست و قابل اعتماد باشد، خریداران نسخه جدید دیزلی باید ۴۵۰۰ دلار بیشتر برای خودروی خود خرج کنند. یکی از نماینده‌های جیپ اگرچه هیچ خبری را تایید نکرد ولی قیمت‌های پایه خودرو را برملا کرد:
نسخه لاردو: ۲۹۷۹۰ دلار + ۲۰۰۰ دلار برای سیستم چهارچرخ متحرک
نسخه لیمیتد: ۳۶۷۹۰ دلار + ۲۰۰۰ دلار برای سیستم چهارچرخ متحرک
نسخه اوورلند: ۴۳۹۹۰ دلار + ۳۰۰۰ دلار برای سیستم چهارچرخ متحرک
نسخه سامیت: ۴۸۹۹۰ دلار + ۳۰۰۰ دلار برای سیستم چهارچرخ متحرک
با وجود نسخه جدید گرندچروکی و همچنین عرضه مدل جدید لیبرتی در سال جاری، می‌توان سال پررونق و موفقی برای جیپ متصور شد.





برچسب ها: جبپ ، میشیگان ، چراغ ، اگزوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار