وزير امور خارجه روسيه روز سه شنبه اعلام کرد اين کشور فهرستي از آمريکايي ها را تهيه کرده است که بر اساس قانون ديما ياکوفلف حق اقامت در خاک روسيه را ندارند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ريانووستي ، سرگئي لاوروف در کنفرانسي مطبوعاتي گفت وزارت امور خارجه روسيه از قانون موسوم به  ديما ياکوفلف  که شامل تهيه فهرستي سياه از آمريکايي هاي ممنوع الاقامت نيز مي شود ، تبعيت مي کند. اما نام اين افراد فاش نخواهد شد.
اين قانون که اواخر دسامبر 2012 به امضاي ولاديمير پوتين رئيس جمهوري رسيد ، در مورد همه آمريکايي هايي که حقوق اتباع روسي را نقض مي کنند يا مرتکب تخلفي عليه اتباع روس مي شوند ، به اجرا در مي آيد. اين قانون از نام ديما ياکوفلف کودک دو ساله روس کشته شده در آمريکا گرفته شده است. اين کودک که يک خانواده آمريکايي سرپرستي او را بر عهده گرفته بودند و پدرش او را در داخل خودرو جا گذاشته بود ، به علت گرماي شديد جان خود را از دست داد. دادگاهي در ويرجينيا اين مرد آمريکايي را تبرئه کرد.
روسيه در واکنش به تصويب قانون ماگنيتسکي  از سوي آمريکا که صدور رواديد را براي برخي مسئولان روسي ممنوع مي کند ، قانون ديما ياکوفلف را تصويب کرد.
کنگره آمريکا دسامبر گذشته مجازات مقامات روس را که در سال 2009 در مرگ سرگئي ماگنيتسکي ، وکيل روس شرکت انگليسي هرميتاژ ، در زنداني در مسکو نقش داشتند ، تصويب کرد.
ماگنيتسکي پس از آن که پليس و ماموران مالياتي را به دست داشتن در عمليات اختلاس و پولشويي متهم کرد ، دستگير و در سن سي و هفت سالگي در زنداني در مسکو درگذشت.
 همچنين قانون ديما ياکوفلف ، فرزندخواندگي کودکان بي سرپرست روسي را براي آمريکايي ها و ديگر کشورهايي که حقوق اتباع روسيه را نقض کنند ، ممنوع کرده است.




برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار