جلسه استماع دفاعيه سرباز انگليسي متهم به ارتكاب جنايت و شكنجه زندانيان غير نظامي عراقي امروز در دادگاه عالي انگليس برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، اين سرباز انگليسي كه در شهر "بصره" در جنوب عراق در طول جنگ در حال انجام ماموريت بوده است متهم است كه مرتكب "جنايات وحشتناك" و كشتار غير قانوني شهروندان غير نظامي عراقي و توهين مداوم به زندانيان عراقي شده است.

"فيليپ هاموند" وزير دفاع انگليس اظهار داشته كه بررسي به اتهامات اين سرباز انگليسي از طريق تيم مربوطه رسيدگي كننده به اتهامات تاريخي در وطل دوران جنگ عراق مورد بررسي قرار گرفته است و دادخواست 82 صفحه اي در مورد اين سرباز انگليسي متهم تنظيم شده است. 

در اين دادخواست آمده است كه وكلاي 192 تن از شهروندان عراقي شكايات خود را در اين باره و نقض حقوق بشر از سوي سربازان خارجي تنظيم كرده اند.

در ادامه اين دادخواست آمده است كه سربازان خارجي در فاصله سالهاي 2008-2003 مرتكب جناياتي از قبيل دگر آزاري زندانيان و بكارگيري روش هاي  غير قانوني شكنجه شده بودند.

يكي از وكلاي قربانيان جنايات سربازان انگليسي اظهار داشته است "بس كنيد، بايستي تحقيقي عمومي در مورد نقض حقوق بشر از سوي نظاميان انگليسي در عراق انجام شود." 

انگليس پس از آمريكا دومين كشور شركت كننده در جنگ عراق بوده است و در فاصله تجاوز آمريكا عليه عراقي ها دست كم 179 نيروي نظامي انگليسي كشته شده اند. 

برچسب ها: دادگاه ، عراق ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار