محافل غربي از پيش بيني هاي بيش از حد خوشبينانه خود عليه سوريه عقب نشيني کرده و به شکست برنامه هاي خود در اين کشور اذعان مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه؛ محافل آمريکايي و اروپايي با وجود حمايت هاي مالي و تسليحاتي و سياسي از مخالفان سوري، به شکست برنامه خود در سوريه اقرار مي کنند. آمريکا و اروپايي ها و اعراب دنباله روي آن تجهيزات و تسليحات پيشرفته اي در اختيار تروريست ها قرار دادند و مراکز آموزشي و اطلاعات امنيتي براي آنها فراهم کردند ولي در عمل نتوانستند به نتايج قابل توجهي دست پيدا کنند. اين امر باعث شد برخي از توطئه گران در محاسبات خود در خصوص حمايت از تروريسم در سوريه بازنگري کنند. 

در ادامه با اشاره به نشست هاي اخير در پاريس و ژنو درباره سوريه آمده است: در حالي که ائتلاف دوحه بيش از آن که به اتحاد نزديک باشد به فروپاشي نزديک است، با توجه به شرايط جديد به وجود آمده در خصوص سوريه، کفه گفتگو چه در سطح داخلي يا بين المللي سنگين تر شده است.

گزارشگر افزود: اظهارات مسئولان غربي بخصوص باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا نشان دهنده عقب نشيني شديد از پيش بين هاي سابق و بيش از حد خوشبينانه آنها در خصوص اهدافي است که با آغاز حملات عليه سوريه در نظر گرفته بودند. 

در ادامه آمده است: هر چند نشانه هايي از حصول توافق بين آمريکا و روسيه به چشم نمي خورد اما تماس ها در سطح ديپلمات هاي بلندپايه ادامه دارد. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار