یکی از وسایلی که در همه خانه ها دیده می شود تلفن است. این تلفن ها در گذشته به طور ثابت بودند و امکانات خاصی نیز نداشتند اما امروزه بسیاری از خانواده از تلفن های بیسیم استفاده می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، تلفن های بیسیم وسایلی هستند که نیاز به مراقبت های مختلف دارند تا همیشه سالم باشند و بتوان از آن ها به مدت طولانی استفاده کرد. برای اینکه بتوانید این وسایل را سالم و بدون آسیب نگه دارید باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید.

** نکته اول در نگهداری از این وسایل، قرار دادن دستگاه اصلی در یک مکان خوب است. از قرار دادن این دستگاه درمکانی که گرد و خاک زیاد است خودداری کنید. دشمن اصلی تمام وسایل الکتریکی را می توان گرد و خاک دانست.

** از زدن دست خیس و یا ریختن آب روی دستگاه جداخودداری کنید. آب باعث می شود تا پردازنده های داخل گوشی از بین بروند و یا چار سوختگی های خاص و غیر قابل تعمیری می شوند.

** از پرتاب کردن و یا ضربه زدن به گوشی بپرهیزید. زمانی که شما گوشی را پرتاب می کنید، هنگامی که فرد دیگر آن را میگیرد ضربه سختی به گوشی وارد می شود که ممکن است قطعات داخلی آن را تکان دهد.

** عمر باتری این تلفن ها همیشه از جمله نگرانی های خانواده ها بوده است. برای اینکه عمر باتری طولانی شود هر بار گوشی را شارژ کنید و تا شارژ بعدی صبر کنید. این بدین معنی است که بعد از هربار استفاده آن را روی دستگاه اصلی برای شارژ مجدد قرار ندهید.



** از قرار دادن مرکزاصلی و یا گوشی در تابش نور مستقیم خورشید و یا محل های گرم مانند نزدیک شوفاژ خودداری کنید. جنس بسیاری از این دستگاه ها پلاستیکی است و ممکن است دچار آسیب شوند.

** اگر دکمه های تلفن شما کار نمی کند می تواند آنرا باز کرده و کیت های مربوط به صفحه کلید را گردگیری کنید. گاهی اوقات گرد و خاک مانع از درست کار کردن دستگاه می شود.

** در صورتی که میکروفون و یا هدفون گوشی دچار مشل شد به هیچ عنوان به آن دست نزنید و تلفن را نزد یک متخصص ببرید. این بخش های تلفن بسیار حساس هستند و بهتر است با آن ها کاری نداشته باشید.


برچسب ها: تلفن ، بی سیم ، نگهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.