نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: استمهال وامهای روستایی و کشاورزی در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی از خواسته های اصلی اهالی این منطقه بود که با پیگیری های نمایندگان مردم و موافقت دولت این امر تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز عباس فلاح باباجان همچنین از افزایش وام ساخت و ساز مناطق زلزله زده نیز خبرداد و اظهار امیدواری کرد با تحقق این امر شاهد رونق ساخت و ساز دراین منطقه باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یکی ازمشکلات شهرستان اهر و منطقه ارسباران را جاده ارتباطی اهر- تبریز ذکر کرد و افزود: متأسفانه با وجود اینکه این جاده یکی از جاده های پرتردد و حاثه خیز استان می باشد تاکنون از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نبوده است.

وی، افزود: خوشبختانه با پیگیری ها و جلسات متعددی که با وزیر راه و شهرسازی برگزار شد مقرر شده با دستور صریح وزیر راه و شهرسازی این پروژه مهر ماندگار تا پایان نیمه اول سال 91 به بهره برداری برسد.

نماینده مردم اهر و هریس همچنین از موافقت وزارت کشور برای راه اندازی شرکت اتوبوسرانی با اعطای بیست دستگاه اتوبوس به شهرداری اهر خبر داد و اظهار امیدواری کرد سازمان اتوبوسرانی بزودی دراین شهرستان فعالیت خود را آغاز نماید.

عباس فلاح باباجان همچنین توسعه مراکز آموزش عالی را در شهرستان اهر از اولویت کاری خود برشمرد و افزود: دانشکده پرستاری و مامایی با اعاز بکار مجدد آن در سالجاری یکی از خواسته های چندین ساله مردم منطقه محقق می شود.

این نماینده مجلس به فعالیتهای مجلس به انتزاع وظایف محوله جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: با مصوبه مجلس کلیه مواردی که منجر به توسعه و رونق بخش کشاورزی شود از وزارت صنعت و معدن و تجارت منترع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شود.

وی، به جلسات مشترک دولت و مجلس نیز اشاره کرد و افزود: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در جهت رفاه مردم جلسات مداوم برگزار خواهد شد. /س

برچسب ها: استمهال ، وام ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.