جشنواره سی و یکم فیلم فجر به دلیل حاشیه های فراوان قبل از شروع به کار خبرهای داغی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، با وجود اینکه تا ساعاتی دیگر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر آغاز می شود اما همانطور که از یک ماه پیش در تدارک این برگزاری بودند حاشیه های بسیاری پیرامون این رویداد قرار گرفت ابتدای آن، زمان معرفی افراد بزرگ سینمایی در مراسم بزرگداشت جشنواره فیلم فجر بود که یکی از این افراد به نام پرویز سیخ طاری از تقدیر شدن در این مراسم به دلیل اوضاع بد سینما انصراف خود را اعلام کرد.
 
معرفی فیلم های بخش مسابقه یکی دیگر از حاشیه های این دوره است با اینکه هر سال برخی ها هستند که نسبت به انتخاب ها اعتراض داشته اند اما نکته ی جالب اینجا است که امسال به گفته ی دبیر جشنواره فیلم های اجتماعی و روشنفکرانه هیچ جایگاهی ندارد و این موضوع برای جشنواره ای بین المللی دور از انتظار است.
 
در این میان تصمیم گیری های مختلف عباسیان مبنی بر فیلم های انتخابی، جشنواره را دچار تشنج کرد و 4 فیلمی که در ابتدا حذف شده بودند به درخواست دبیر جشنواره به بخش مسابقه افزوده شدند اما این اتفاق زمانی رخ داد که این دبیر محترم اظهار داشت که هیچ گونه تغییری در لیست اسامی فیلم ها نخواهد افتاد.
 
بعد از گذشت اولین نشست خبری جشنواره فیلم فجر که حاشیه ی چندان داغی نداشت دومین نشست خبری بسیار داغ و خبرساز بود به طوری كه مراسم با حاشیه های بسیاری همراه شد از اعتراض خبرنگاران مبنی بر ساعت شروع برنامه های برج میلاد گرفته تا بد حال شدن دبیر جشنواره دومین نشست خبری را به جنجال ترین مراسم بدل کرد.
اما از اتفاق خوب این مراسم می توان به رونمایی از سیمرغ بلورین جشنواره اشاره کرد که بعد از بارها تصمیم گیری ها و برنامه های مختلف بالاخره این تندیس را به مدل بلورین تبدیل کردند تا برای کارگردانانی چون داریوش مهرجویی که در سال گذشته سیمرغ بلورین برایشان تکراری بود نوع جدیدی از سیمرغ جمهوری چک را از آن خود کنند.
 
یکی از جنجال های این نشست واکنش خبرنگاران نسبت به جدول نمایش فیلم ها بود که نسبت به زمان شروع اعتراض داشتند و سرانجام بعد از صحبت های دبیر و مدیر روابط عمومی جشنواره جدول نمایش تغییر کرد و از ساعت 14 به 10 صبح موکول شد و این اتفاق و تغییر ناگهانی در طول چند سال برگزاری نادر بوده است.
 
البته با مروری که بر حواشی قبل از شروع جشنواره فیلم فجر داشتیم این طور به نظر می آید که نبود استقلال در تصمیم گیری مدیران جشنواره حاشیه های زیادی را پیرامون سی و یکمین دوره را در برگیرداما اهالی سینما و حتی ما نیز امیدواریم در مدت برگزاری هیچ حاشیه ی جنجالی رخ ندهد تا بزرگترین رویداد فرهنگی سیما به نحو احسن برگزار شود./ي2
 گزارش از فائزه آقابابایی.
برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.