دو تیم فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در دیداری حساس از دور رفت جام حذفی اسپانیا به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت با نتیجه یک بر یک به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و نقل از خبرگزاری دل‌اسپورت، قهرمانان فصل گذشته‌ی لالیگا امشب در ورزشگاه خانگی سانتیاگو برنابئو میزبان صدر‌نشینان فصل لیگ برتر اسپانیا خواهند بود.

این رقابت حساس امشب در مرحله نیم نهایی دور رفت جام حذفی برگزار خواهد شد.

آبی اناری پوشان بارسلونا در آخرین سفر خود به سانتیاگو برنابئو در دور رفت سوپر‌کاپ اسپانیا دوبرابر مغلوب کهکشانی‌ها شدند.

البته در 5 ماه اخیر و پس از آن باخت اتفاقات بسیاری رخ داده است و اوضاع هر دو تیم به طور وسیعی تغییر کرده است.

برای مثال بارسلونائی‌ها توانسته‌اند با اختلاف 15 امتیاز در جدول رده‌بندی لالیگا بالاتر از رقیب دیرینه خود قرار بگیرند و اگر این کافی نیست می‌توان گفت که شایعات حاکی از آن است که رختکن رئال مادرید نیز با آشوب و تنش درگیر است و دست و پنجه نرم می‌کند، این بدین معنی است که نتیجه‌ی این دیدار می‌تواند تفاوت بسیاری با آخرین دیدار دو تیم داشته باشد.

اما با وجود این اختلاف امتیاز بین دو رقیب دیرینه و این حقیقت که رئال مادرید با چند غایب مهم باید به زمین برود، این موضوع قابل توجه است که فشار روحی فراوانی که روی خوزه مورینیو برای گرفتن امتیازی مطلوب می‌تواند بزرگترین انگیزه‌ی کهکشانی‌ ها برای برد و حمله‌های پیاپی باشد که نتیجه‌ی دیدار را تغییر دهد.

اخبار دو تیم:

بارسلونا: بارسائی‌ها برای دیدار امشب غایب ندارند و با تمام ترکیب اصلی و ذخیره‌ی خود به مصاف رئال می‌روند اما مشکل اصلی آنها نبودن سرمربی تیم، تیتو ویلانووا است که برای انجام اعمال جراحی و درمان بیماری سرطانش در بیمارستان به سر می‌برد.

در غیاب او جوردی رورا هدایت تیم را در زمین بر‌عهده خواهد داشت.

این اولین دیدار ال‌کلاسیکوئی است که او هدایت آبی اناری پوشان را در دست خواهد داشت البته بعید نیز به نظر می‌رسد که او بخواهد ترکیب 11 نفر اصلی را برای امشب انتخاب کند، از قرار معلوم تیتو به طور مستدام و مداوم با کادر فنی و مربیان در تماس است و در طول مسابقات نیز آنها را همراهی خواهد کرد تا در صورت لزوم نظراتش را اعمال کند، در نتیجه به نظر می رسد این موضوع نمی تواند جنبه مثبتی برای رئال مادرید داشته باشد چراکه ویلانووا غیابا هدایت تیم را برعهده دارد و نیمکت را خالی نگذاشته است.

در ارتباط با ترکیب اصلی به نظر می رسد مانوئل پیتو دروازه بان شماره یک بارسلونا باشد.

پیتو در دیدار سال های گذشته کاتالان ها مقابل کهکشانی ها نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد و با وجود اینکه وضعیت والدس نامعلوم است اما هنوز عده ای به اینکه پیتو درون دروازه قرار گیرد شک دارند.

البته رئالی ها مصدوم و غایب دارند، اما آنها رونالدو، کریم بنزما، مسوت اوزیل و کاکا را در خط حمله خود دارند که با توجه به سوابق می توان با قدرت گفت که آنها با این همه استعداد دروازه نه چندان قرص و محکم بارسلونا، گلزنی خواهند کرد.

اما در سوی دیگر می توان گفت: تنها تیمی که می تواند کهکشانی ها را از گلزنی باز دارد بارسلوناست.

دنی آلوز در خط دفاع می تواند به خوبی جلوی حملات کریستیانو رونالدو را بگیرد البته عده ای بر این عقیده اند که دوران اوج آلوز به پایان رسیده است حالا او در رقابت امشب نشان می دهد که این موضوع حقیقت دارد یا نه، احتمال حضور جرارد پیکه نیز می رود چرا که محرومیت او به پایان رسیده و از زمان مربیگری ویلانووا نیز بسیار خوش درخشیده است احتمالاً او در دفاع کنار کارلوس پویول قرار خواهد گرفت و این موضوع که مصدومیت او پایان یافته می تواند تأثیر بسزایی در نتیجه داشته باشد.

احتمال حضور جوردی آلبا نیز می رود چراکه او در دیدار روز یکشنبه مقابل اوساسونا نیز غایب بود.

در خط میانی نیز سرخیو بوسکتس به احتمال زیاد توپ خواهد زد و با توجه به محرومیت دی ماریا وظایف او بسیار ساده تر خواهد بود ژاوی هرناندز و سسک فابرگاس که فصل ایده آل را پشت سر گذاشته اند به طور قطع در خط میانی قرار خواهند گرفت.

خط حمله را نیز به طور قطع جمع 3 نفره پدرو، مسی و اينيستا استفاده خواهند کرد.

رئال مادرید

محرومیت دی ماریا مشکل بزرگی برای رئال مادرید و مورینیو محسوب می شود مورینیو به قطع از مسوت اوزیل برای جایگزینی او استفاده خواهد کرد.

خط حمله را نیز به طور قطع کریم بنزما و گونزالو هپگوآین تشکيل خواهند داد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

بارسلونا (3-3-4) پینتو، آلوز، پویول، پیکه، آلبا، بوسکتس، ژاوی، فابرگاس، پدرو، مسی

رئال مادرید (1-3-2-4) آدان، آرسلوآ، وارانه، آلبیول، مارسلو، خدیرا، آلونسو، کالیو، اوزیل، رونالدو، بنزما
 
پانصد میلیون نفر رویارویی بارسلونا و رئال مادرید را تماشا می کند
رسانه های خبری اعلام کرده اند که بازی 2 تیم بارسلونا و رئال مادرید حدود پانصد میلیون تماشاچی خواهد داشت.
 
این اولین رویارویی لیونل مسی و کریس رونالدو بعد از برگزاری مراسم توپ طلا بوده است.
 
** دیدار دو تیم راس ساعت 23:30 آغاز شد

جرارد پيکه از بارسلونا در ابتدای بازی و در دقیقه اول از داور کارت زرد گرفت.

ريکاردو کارواليو و خوزه کایخون بازیکنان رئال مادرید در دقایق 16 و 46 کارت زرد دریافت کردند.

نیمه نخست بازی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

سسک فابرگاس از تیم بارسلونا در دقیقه 50 نخستین کل این دیدار را وارد دروازه کرد.

دني آلوز در دقیقه 72 کارت زرد گرفت و دومین کارت زرد بارسلونا در این بازی را از آن خود کرد.

رافائل وارانه در دقیقه 81 گل تساوی را برای رئال به ثمر رساند.

پس از گل رئال كارلوس پويول از بارسلونا بواسطه خطایی که صورت داد از داور کارت زرد گرفت.

ژابي آلونسو نیز در دقیقه 89 کارت زرد گرفت.

این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا همه چیز در دور برگشت مشخص شود./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار