آیین افتتاحیه سی و یکمین جشن سینمای ایران؛

وزیر ارشاد: سینما کلید پیشرفت کشور است

سید محمد حسینی گفت: سینما کلید پیشرفت کشور است آنگاه که آنرا گم نکنیم و برای ورود ناگزیر به از جا کندن و برداشتن لولا نشویم که خانه بی در، امنیت خود را از دست می‌دهد و هرکس به خود اجازه‌ی ورود می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آیین با شکوه افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز با حضور"سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری ، سینماگران،هنرمندان در تالار وحدت آغاز شد.
 
متن کامل سخنان سید محمد حسینی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:
 
هنر با تعهد محاکات یافت
 
کرامات، معنــای آیــات یافــت
 
هنرمند هرلحظه بیدار شد
 
زمانها بــه جبرانِ مـافات یــافت
 
بضاعات مزجات بالطفِ حق
 
مَلَک گــشت و راه سماوات یافت
 
هنر نردبان است تا عرش عشق
 
دل و عشــق هرگه ملاقات یافت
 
هنرمند در خلوت خلق خود
 
چه خوش، وقتِ ناب مناجات یافت
 
کاروان بی‌توقف، سی منزل را پشت سر گذاشت و در حیاط رباط، بار افکند! و چه بار افکندنی! و به تجدید قوا، جاده‌ی دهه‌ی چهارم را از این کاروانگاه، آغازید و اینک تاجران قافله‌ی معرفت و هنر و صانعان مبتکر حوزه‌ی تصویر تصوّر و هنرمندان عرصه‌ی تنویر تفکر، بار زحمت یکساله و گاه بیش از آن را، بر زمین قضاوت‌ها و ارزیابی‌ها، پیاده کردند و به افادت از آن، چشم مردم مشتاق را دعوت بر این ضیافت!
 
سینمای پس از انقلاب گرچه کوشیده است به سمت استهجان نرود، لیکن کافی است که کار، خدای ناخواسته، به ابتذال بکشد و خوش‌ناخوا‌هان آنرا به انفعال بکشند!
 
سینما امروز رسالتی دارد، صدبار مسئولانه‌تر از گذشته! اگر به رنج، این نظام برپای ایستاده است، و به‌خون، چهره سرخ نگه داشته است بر هنرمند است که تن به آسودگی نیالاید و راه راحت نپیماید.
 
سینما کلید پیشرفت کشور است آنگاه که آنرا گم نکنیم و برای ورود ناگزیر به از جا کندن و برداشتن لولا نشویم که خانه بی در، امنیت خود را از دست می‌دهد و هرکس به خود اجازه‌ی ورود می‌دهد.
 
سینماگر باید از کلید معرفت و تعهد خود با تمام وجود مراقبت کند و حریم خود و دیگران را مواظبت کند. انتخاب مسئول از دایره‌ی هنرمندان این حوزه نیز با همین دیدگاه صورت گرفته است.
 
عزیزان سینماگر، جهان امروز شاهد تحولات وسیع و سریعی است. شاهد تجدید حیات معنویت، دیانت و ارزشهای متعالی است. علیرغم اهانت‌ها به اسلام و پیامبر اعظم، باور همگان به تحقق وعهده الهی راسخ‌تر می‌شود که :
 
هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کوه المشرکون
 
هرکه پری گشت به بال حضور
 
اوج بگیــرد زخیال حضور
 
وعده‌ی حق را چو تو مظهر شوی
 
شأن بیابی ز وصال حضور
 
و هنرمند بدین‌سان خود را مصالح این ستون عرش‌آسا می‌نماید و مصالح خود را منطبق با مصلحت حق می‌انگارد و خود را در اختیار باورش می‌گذارد! چنین بادا!
 
«سی و یکمین جشنواره‌ی فیلم فجر» با تمایزی محسوس و تنوعی ملموس از اقلیم و موضوع، نقد سالم و مفید اجتماعی، دفاع مقدس و گونه‌ی دینی و حضور چشمگیر جوانان و فیلم‌اولی‌ها و نیز استقبال بین‌المللی، به‌نظر می‌رسد به تعریض جاده و علائم راهنما، مجهز گردیده است.
 
از سینماگران و نقشِ‌گرانِ آنان سپاسگزارم و به استیفای آرزوهای مقدس نظام، امیدوارم.
 
توفیق، رفیق طریق عزت و اعتبار گردآورندگان و گردآمدگان این محفل باد!

سید محمد حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار