اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل واتحاديه عرب در امور سوريه، ايران را كشوري پرنفوذ در منطقه دانست و اعلام کرد که تا دو روز ديگر با وزيرخارجه کشورمان در مونيخ ديدار مي‌كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اخضر ابراهيمي در گفتگوي اختصاصي با روزنامه الحيات در پاسخ به سوالي در خصوص نقش ايران در پايان بخشيدن به بحران سوريه گفت من هرگز نمي گويم كه ايران در بحران سوريه كارشكني ايجاد مي كند. ممكن نيست چنين سخني را درخصوص ايران به كار ببرم. من از تهران ديدار كردم و چندين بار با وزير امور خارجه اين كشوربه گفتگو پرداختم و قرار است تا دو  روز ديگر با دكتر صالحي در مونيخ پيرامون سوريه ديدار كنيم.

وي در ادامه با بيان اينكه ايران از كشورهاي منطقه به شمار رفته و داراي نفوذ زيادي در اين منطقه است، افزود من براي پايان بخشيدن به بحران سوريه از ظرفيت و نفوذ ايران در منطقه استفاده مي كنم.

ابراهيمي در خصوص اوضاع سوريه نيز با اشاره به اينكه نجات سوريه تنها به دست شوراي امنيت دانست وگام نخست براي پايان بحران در اين كشور را آتش بس بين طرفين درگيري برشمرد.

نماينده سازمان ملل در سوريه در ادامه مصاحبه خود اظهار داشت نسخه آماده اي براي حل بحران سوريه ويا مسائل ديگر آماده ندارم وهم اكنون با اعضاي شوراي امنيت به رايزني درخصوص سوريه مي‌پردازم زيرا شوراي امنيت مسئول امنيت وصلح در جهان است.

اخضرابراهيمي در ادامه  در پاسخ به سوالي درخصوص اينكه روسيه وآمريكا از سوريه چه ميخواهند گفت من از اهداف اين دوكشور چيزي نميدانم اما با اين وجود تفاهم آمريكا وروسيه در قضيه سوريه ضروري است.


برچسب ها: اراهیمی ، ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار