"فتحی شهاب الدین" از افراد بسیار نزدیک به رئیس جمهور مصر ضمن انکار هولوکاست آن را خرافات و یک دروغ آمریکایی دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العرب الیوم، یکی از مشاوران "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر با انکار هولوکاست گفت "هولوکاست دروغی است که آمریکا آن را ساخته و پرداخته کرده است".

در همین راستا روزنامه انگلیسی "دیلی میل" نوشت: "فتحی شهاب الدین" رئیس کمیسیون فرهنگ و رسانه در مجلس شورای مصر و رئیس مرکز تعیین معیارهاری انتخاب مدیران رسانه که از افراد نزدیک به محمد مرسی نیز هست اظهار داشت بر فرض اینکه در آن زمان شش میلیون یهودی هم وجود داشته در حقیقت تمام آن کشته شدگان فرضی به آمریکا منتقل شده و به هیچ وجه در منطقه درگیر وجود نداشتند که بخواهند کشته شوند.

وی افزود: خرافه هولوکاست توسط سیستم جاسوسی اطلاعاتی آمریکا و با همدستی همپیمانان آن در جنگ جهانی دوم ساخته شد و هدف آنان از این دروغ بزرگ تشویه چهره آلمان و توجیه حمله آمریکا به مناطق مسکونی و همچنین توجیه و کوچک نمایی بمباران هسته ای "هیروشیما" و "ناکازاکی" بوده است.

اظهارات مشاور مرسی با واکنش شدید محافل یهودی-آمریکایی-غربی مواجه شده و شدیدا نگرانی سران آمریکا و صهیونیسم را برانگیخته است.

روزنامه انگلیسی نیز از این ابراز نگرانی کرده که مبادا یک چنین مواضعی منجر به اشتراک دیدگاه مصر و ایران شود.

گفتنی است تصریحات ضد صهیونیستی "فتحی شهاب الدین" در حالی عنوان شده که این روزها جامعه غرب برای دروغ آمریکایی صهیونیستی هولوکاست بزرگداشت برگزار می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار