ويژه برنامه هاي دهه فجر در راديو

شبكه‌هاي مختلف راديو با 278 عنوان برنامه به استقبال سي و چهارمين بهار انقلاب اسلامي مي‌روند.

به گزارش باشگاه خبرناگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ بهار آزادي، راديو 57، سايه روشن، ورزش و انقلاب، فجر 35، لحظه‌هاي ماندگار، راويان، برگ افتخار و هوا دلپذير شد، برخي برنامه‌هاي راديويي هستند كه به مناسبت دهه فجر توليد شده‌اند و پخش آنها از امروز آغاز مي‌شود.

راديو معارف

ويژه‌برنامه زنده «بهار آزادي» كه به بررسي تاثير انقلاب اسلامي بر فرهنگ جامعه و پايبندي مردم به اعتقادات مذهبي مي‌پردازد، به تهيه‌كنندگي و سردبيري اميرعباس خاقاني و گويندگي محمدجواد محمدي از دوازدهم بهمن ساعت 9 به طور زنده از آنتن راديو معارف پخش خواهد شد.

راديو تهران

جنگ تركيبي فرهنگي و اجتماعي «راديو 57» از دوازدهم تا بيست و دوم بهمن از ساعت 16 تا 18 به صورت زنده از راديو تهران پخش مي‌شود. اين برنامه به دستاوردهاي انقلاب، بازخواني شعر انقلاب، بيان ادبيات و هنر و مسائل فرهنگي انقلاب و اطلاع‌رساني برنامه‌هاي اجتماعي و فرهنگي فرهنگسراهاي تهران مي‌پردازد. بخش‌هايي از برنامه نيز به چگونگي شكل‌گيري انقلاب‌هاي منطقه در سال‌هاي اخير در پرتو آموزه‌هاي انقلاب اسلامي ايران و تحليل و واكاوي آنها اختصاص يافته است.

راديو ايران

«سايه روشن» برنامه‌اي از شبكه راديويي ايران است كه در آن گوشه‌هاي تاريك و مبهم حكومت پهلوي و رخدادهاي مهم انقلاب اسلامي ايران بيان مي‌شود. اولين قسمت اين برنامه ديروز ساعت 13 پخش شد. سايه روشن تا بيست و دوم بهمن ادامه خواهد داشت.

راديو ورزش

شبكه راديويي ورزش از امروز ويژه‌برنامه ورزش و انقلاب را تقديم علاقه‌مندان مي‌كند. اين برنامه امروز به بررسي تاثير انقلاب اسلامي در اصلاح و پيشبرد روند فرهنگي ورزش در جامعه خواهد پرداخت. اين برنامه هر روز تا پايان دهه فجر از ساعت 16 و 15 دقيقه تا 16 و 30 دقيقه از شبكه راديويي ورزش پخش مي‌شود.

راديو قرآن

ويژه‌برنامه «قرآن؛ كتاب انقلاب» هر روز از ساعت 10 و 5 دقيقه از راديو قرآن پخش مي‌شود. اين برنامه به بررسي نقش دين در شكل‌گيري يك انقلاب متفاوت با تئوري‌هاي از پيش تعيين شده، بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي و شكل‌گيري جمهوري اسلامي، آشنايي جوانان با مهم‌ترين رويدادهاي انقلاب اسلامي و بررسي نقش انقلاب اسلامي در بيداري اسلامي در منطقه و بازتاب جهاني آن مي‌پردازد.

راديو اقتصاد

ويژه‌برنامه «فجر 35» روز بيست و دوم بهمن از ساعت 9 تا 19 از راديو اقتصاد پخش مي‌شود. اين برنامه به بررسي خودباوري اقتصادي و فراهم شدن زمينه‌هاي فكري و عملي آن در سال‌هاي پس از انقلاب و... مي‌پردازد.

راديو گفت‌وگو

ويژه‌برنامه «لحظه‌هاي ماندگار» كه از امروز تا بيست و دوم بهمن از راديو گفت‌وگو پخش مي‌شود، به بررسي مفهوم انقلاب اسلامي از ديدگاه امام راحل(ره)، مقابله ايشان با انحرافات، زندگي به سبك انقلاب، چالش‌هاي اقتصاد در دوران پهلوي و معرفي شهدا و جانبازان روزهاي انقلاب اسلامي اختصاص دارد.

راديو فرهنگ

ويژه‌برنامه «راويان» كه روايت شنيدني و مستند از تاريخ ايران و جهان است از شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 و 45 دقيقه به مدت 15 دقيقه از راديو فرهنگ پخش مي‌شود. اين برنامه از امروز تا بيست و دوم بهمن به بررسي وقايع انقلاب اسلامي از زمان ورود حضرت امام خميني(ره) به تهران تا پيروزي كامل انقلاب اسلامي و سقوط رژيم پهلوي مي‌پردازد.

راديو البرز

«شكوه پيشرفت» نام برنامه‌اي از شبكه راديويي البرز است كه پخش آن از ديروز شروع شده و تا بيست و دوم بهمن ادامه دارد. اين برنامه به پيشرفت‌هاي علمي بعد از انقلاب در حوزه‌هاي مختلف مي‌پردازد. بررسي نانوتكنولوژي، سلول‌هاي بنيادي، داروسازي و آشنايي با پژوهشگاه‌هاي علوم و پزشكي از جمله موضوعات اين برنامه است.

راديو صداي آشنا

«برگ افتخار» عنوان برنامه‌اي از شبكه جهاني صداي آَشناست كه در ايام دهه فجر به بررسي دلايل و عوامل اصلي و اهداف برپايي حكومت اسلامي ايران، تبيين مباني و پايه‌هاي اوليه انقلاب اسلامي و بررسي رويكرد بين‌المللي در بيان برپايي انقلاب اسلامي ايران خواهد پرداخت. اين برنامه هر روز ساعت 16 پخش مي‌شود.

راديو ايران ‌صدا

شبكه راديويي ايران صدا با پخش برنامه‌هاي متنوع و جذاب از امروز تا بيست و دوم بهمن به پاسداشت و گراميداشت سي و چهارمين بهار آزادي مي‌پردازد. ويژه‌برنامه «بهمن آن روزها» به سردبيري و تهيه‌كنندگي ناتاشا برادر از شبكه راديويي ايران‌صدا پخش مي‌شود.

راديو جوان

برنامه «هوا دل‌پذير شد» از امروز تا بيست و يكم بهمن ساعت 10 و 45 دقيقه از راديو جوان پخش مي‌شود. در هر برنامه روايت‌هاي كوتاهي توسط كارشناس برنامه، حسين جودوي بيان مي‌شود.

راديو سلامت

برنامه «شكوه معنوي» كه كاري از گروه سلامت معنوي راديو سلامت است، لزوم حفظ يكپارچگي و وحدت مسلمين، افق روشن پيش روي انقلاب اسلامي، نقش و تداوم اين انقلاب در شكل‌گيري نهضت‌هاي آزاديخواه در سراسر دنيا با رويكرد نشان دادن همبستگي مردم مصمم و بيدار دل ايران اسلامي را از ساعت 9 صبح بيست و دوم بهمن به مدت سه ساعت بررسي مي‌كند.

راديو نمايش

«پرانتز باز» عنوان برنامه‌اي از راديو نمايش است كه به بررسي اخبار و رويدادهاي جشنواره فيلم فجر با دعوت از كارشناسان مختلف مي‌پردازد. اين برنامه از امروز تا بيست و يكم بهمن ساعت 20 از راديو نمايش پخش مي‌شود.

اداره كل نغمات آييني و راديو نوا

لوح‌هاي «بانگ اميد» و «دهه فرخنده فجر» با موضوع پيروزي انقلاب اسلامي از توليدات اداره كل نغمات آييني و راديو نواست كه در ساختار سرود و سخنراني‌هاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب تهيه شده است و در ايام دهه فجر از شبكه‌هاي راديويي پخش مي‌شود.

راديو پيام و آوا

شبكه‌هاي راديويي پيام و آوا نيز همزمان با ايام دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي با توجه به ساختار خود به پخش موسيقي‌هاي مناسب اين ايام مي‌پردازند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار