دقایقی پیش مقامات از کشور چین در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مراسم افتتاحیه چشم انداز فیلم های چینی شرکت کرده و خواستار برقراری مبادلات فرهنگی بین دو کشور شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، دقایقی پیش مراسم افتتاحیه چشم انداز فیلم های چین در سالن همایش های بین المللی برج میلاد با حضور جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی، محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و هیئت فیلمسازان چین برگزار شد.

یکی از اعضای فیلمسازان هیئت چینی در مراسم افتتاحیه گفت: برنامه ریزی بسیار خوب و منظمی را در روزهای آغازین جشنواره فیلم فجر در کشور ایران نظاره گر بودیم. فیلم های کشور چین و همچنین سینمای آن به عنوان بخش مهمی از دستاوردهای کشور چین در دنیا حائز اهمیت شده اند.
وی ادامه داد: سینمای چین مفاهیمی چون زندگی اجتماعی، توسعه، و پیشرفت در این کشور را به تصویر می کشد که این موضوع باعث پیشرفت و گستردگی هنر سینما و فیلمسازی در این کشور شده است.
این فیلمساز چینی افزود: امروز سنمای کشور چین به قدری گسترش یافته که هم اکنون به دومین بازار بین المللی فیلم تبدیل شده است. امید است دو کشور با تمدن باستانی بسیار در برقراری مبادلات فرهنگی با یکدیگر کوشا باشند.
در ادامه محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: خواشحالم که امروز هیئت عالی کشور چین و همچنین آثارشان در این جشنواره شرکت کردند. امیدوارم روزهای بسیار خوبی را در این جشنواره سپری کنند./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.