بازیگران برای همکاری در یک فیلم علاوه بر دستمزد توقع هتل و غذای مناسب دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران نشست نقد و بررسی فیلم « آفتاب مهتاب زمین» با حضور "علی قوی تن" کارگردان و بازیگر، "شهاب نوروزیان" مدیر فیلم برداری و "مهدی حسینی وند" تدوین گر برگزار شد.

در ابتدای نشست "علی قوی تن" کارگردان ضمن اشاره به تعداد فیلم های تولیدی خود گفت: دوست داشتم به جای یازده فیلم تولیدی ام، فیلم "آفتاب مهتاب زمین" بعد از "پرواز بادبادک ها" دومین فیلم کاری ام باشد.

وی در خصوص حضور نداشتن بازیگران فیلم در زمان نمایش ادامه داد: با توجه به تغییر جدول نمایش بازیگران فیلم که علاقه مند به حضور در نشست و نمایش فیلم بودند به دلیل بی اطلاعی من از تغییر این جدول سفر آن ها لغو شد.

"قوی تن" در خصوص مخاطبان محدود فیلم هایش عنوان کرد: برای هر یک از فیلم هایم علاقمندم که مخاطبان بیشتری را در سالن نمایش ببینم اما متاسفانه با توجه به اینکه راهمان در سینما گم شده است و ترس از دست دادن گیشه بر فیلم سازان و اهالی سینما این اتفاق را غیر ممکن ساخته است.

وی تصریح کرد: فیلم ساز همانند نقاشی است که دوست دارد حس خود را در فیلم منتقل کند اما فکر گیشه این موضوع را نا ممکن ساخته است.

"قوی تن" اظهار داشت: هر فیلم سازی دوست دارد به لحاظ ساختاری زاویه فیلم خود را تعیین کند و باید اجازه چنین کاری را به او بدهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوست دارم مخاطبان فیلم هایم زیاد باشند گفت: این مساله که در زمان نمایش فیلم تعدادی از مخاطبان سالن را ترک می کنند مرا آزار می دهند و دوست دارم که به آنها بگویم تا پایان فیلم در سالن حاضر باشند.

"قوی تن" در خصوص بازی خود در فیلمش عنوان کرد: هر کسی دوست دارد که در مقابل دوربین بازی کند و اصل موضوع بازی من در این فیلم به خاطر کمبود پول و حمایت های محدود بوده است.

وی در ادامه گفت: وظایف پشت دوربین دشوار تر از بازیگری است و برای حضور یک بازیگر به مدت 4 ماه در تولید یک فیلم علاوه بر دستمزد وضعیت هتل و غذا نیز باید در نظر گرفته شود به طوری که غذایی که من می خورم بازیگران علاقه ای به حوردن آن ندارند.

"مهدی حسینی وند" تدوین گر در ادامه نشست پرسش و پاسخ گفت: این فیلم چهارمین تجربه من با "قوی تن" بود و فکر می کنم این فیلم نسبت به فیلم های قبلی اش پخته تر شده و من در طول کار سعی بر همراهی با وی داشتم؛ تدوین این فیلم را به گونه ای انجام دادم تا مخاطب فیلم را روان تر دیده و با آن ارتباط برقرار کند.

وی در خصوص نبود هیجان در فیلم گفت: ماهیت این فیلم به دور از هیجان بوده و لازم است که مخاطب قبل از فیلم نسبت به این امر آگاهی داشته باشد تا بتواند تا پایان فیلم را دنبال کند.


"شهاب نوروزیان" فیلم بردار در خصوص همکاری اش با علی قوی تن گفت: "قوی تن" معمار سینمایی است که چند سالی است پا به این عرصه گذاشته است و بین 4 فیلم تولید شده وی اشتراکاتی به چشم می خورد؛ فیلم های قوی تن سهل و ممتنع است.

وی افزود: به دلیل شاعرانه بودن کارهای قوی تن، آثار او مخاطبان خاص خود را دارد؛ کار در نواحی خراسان شمالی به دلیل شرایط صحرایی آن نگه داری از تجهیزات، حرکت دادن دوربین هاو همچنین بازی دادن نابازیگرها بسیار سخت بود.

"قوی تن" در خصوص پیشنهاد ایفای نقش به جای سهراب سپهری از سوی اهالی رسانه گفت: در خصوص پیشنهاد بازی در نقش سهراب سپهری باید ارگان های دولتی چون صدا و سیما، وزارت ارشاد، فارابی پشتیبانی محکمی کنند تا بتوان فیلمی در شان این شاعر توانا ساخت.

وی در خصوص سرمایه فیلمش گفت: هزینه ساخت این فیلم در ابتدا بر عهده خودم بود اما پس از فیلم برداری به دلیل کمبود بودجه از شمقدری تقاضای بودجه را داشتم؛ قرارداد به صورت کتبی و شفاهی اعلام شده اما هنوز بودجه ای به دست ما نرسیده است.

"قوی تن" در خصوص کم بودن موسیقی متن گفت: آهنگساز این فیلم معتقد بود که فیلم باید از موسیقی کمی برخوردار باشد تا حقانیت خود را به مخاطب ادا کند.

وی در پایان در خصوص نقش روحانیت این فیلم گفت: سال ها بود که دوست داشتم درمورد روحانیت فیلم بسازم؛ این فیلم علاوه بر اینکه برای عموم ساخته شده تلنگری به روحانیت هم بود؛ چون آنها به علت لباس، شغل و رسالتشان الگوی جامعه بوده و شاید به نسبت قشرهای دیگر در آن دنیا بیشتر مورد مؤاخذه قرار بگیرند./ی2

برای مشاهده آخرین اخبار، عکس ها و فیلم های جشنواره اینجا را کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار