معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس قوه قضاییه گفت :سازمان پیشگیری از وقوع جرم در کشور تشکیل می شود



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت الاسلام ˈسید علیرضا صدرحسینیˈدر جلسه مشترک با کارگروه های شورای هماهنگی پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان رضوی در مشهد افزود: تشکیل سازمان پیشگیری از وقوع جرم در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد تصویب و بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح برای بررسی بیشتر و تصویب نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده است و بعد از تصویب ، شعب آن در سطح کشور تشکیل می شود.

معاون رییس کل قوه قضاییه گفت: تعامل دستگاههای اجرایی و استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی از مولفه های مهم موفقیت در پیشگیری از وقوع جرم است و بایستی این مساله به عنوان یک امر مهم در جامعه تبیین و نهادینه شود.

وی اضافه کرد: باید با افزایش فرهنگ سازی ، پیشگیری از وقوع جرم در بین مردم و در درون خانواده ها تبیین و نهادینه شود و مشارکت آحاد مختلف در این بخش افزایش یابد.

حجت الاسلام صدر حسینی گفت: اقدامهای ستادهای حفاظت اجتماعی قوه قضاییه و دادگستری های استانها که توام با مشارکت مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند باید به سمت پیشگیری از وقوع جرم سوق داده شود.

معاون رییس کل قوه قضاییه خواستار استفاده از ظرفیتهای گروههایی مانند بسیج و تشکلهای مردمی با مشارکت معتمدان محلات برای شناسایی زمینه های جرم و ناهنجاری در مناطق مختلف و ارایه راه حل های متناسب برای رفع آنها شد.

وی بیان کرد: باید با برنامه ریزی درست زمینه آسیب پذیری افرادی مانند کودکان، نوجوانان و جوانان که بیشتر در معرض آسیب و ناهنجاریها هستند را کاهش داد.

وی تاکید کرد: سیاستها و ساز و کارهای قوه قضاییه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم بایستی به گونه ای باشد که این امر به بهترین نحو ممکن انجام شود و روند فعالیتهای این بخش بیش از پیش تسهیل شود./س


برچسب ها: معاون ، اجتماعی ، قوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.