لئون پانتا وزير دفاع آمريکا روز جمعه گفت آمريکا بايد حملات نامحدود هواپيماهاي بدون سرنشين خود را عليه شورشيان القاعده در پاکستان و ديگر نقاط جهان ادامه دهد تا بتواند از حملات تروريستي ديگر عليه آمريکا جلوگيري کند .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، ترور مقامات القاعده در پاکستان ، يمن و سومالي با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين با انتقاد گسترده گروه هاي مدافع حقوق بشر و برخي متحدان آمريکا روبرو شده است اما پانتا افزود اين حملات آمريکا موثر بوده است . 
پانتا در مصاحبه با فرانس پرس در پاسخ به اين پرسش که آيا کشتار هدفمند  سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ( سيا ) طي چند سال آينده کاهش خواهد يافت تصريح کرد ضروري است که حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا با گذشت بيش از يک دهه از حملات يازدهم سپتامبر سال 2001 تاکنون ، همچنان ادامه يابد .
وي گفت :  من فکر مي کنم اين مسئله به ماهيت تهديدي وجود دارد که ما با آن روبرو هستيم . ما درحال جنگ هستيم . ما درحال جنگ عليه تروريسم هستيم و اين جنگ از يازدهم سپتامبر سال 2001 تاکنون ادامه داشته است . 
پانتا افزود :  هدف ما از اين عمليات آنهايي هستند که به اين کشور حمله کردند و سه هزار نفر از مردم بيگناه را در نيويورک و دويست نفر را نيز در مقر وزارت دفاع آمريکا ( پنتاگون ) کشتند . 
پانتا پيش از آنکه سمت وزارت دفاع آمريکا را به عهده بگيرد ، به عنوان رئيس سيا بين سال هاي 2009 تا 2011 ، حملات آمريکا با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين را افزايش داد . 
وي تاکيد کرد :  من فکر مي کنم ما وظيفه داريم از هرگونه فناوري ممکن براي حمله به آنهايي استفاده کنيم که آن حملات را انجام دادند و همچنان در تلاش براي حمله به امريکا هستند. اين بخشي مهم از عمليات ما عليه القاعده نه تنها در پاکستان بلکه در يمن و سومالي است و من فکر مي کنم اين عمليات بايد تا جايي که ضروري باشد ادامه يابد .
استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا عليه شورشيان پس از حملات يازدهم سپتامبر سال 2001 آغاز شد ، در آخرين سال رياست جمهوري جرج دبليو بوش رئيس جمهور سابق آمريکا افزايش يافت و در دوره رياست جمهوري باراک اوباما نيز به شدت تقويت شد .
حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا کشته شدن تعداد زيادي از غيرنظاميان را درپي داشته و اين مسئله خشم مردم را در کشورهايي که اين حملات در آنجا انجام مي شود به ويژه پاکستان درپي داشته است . 
حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به مناطق قبايلي پاکستان طي چند سال اخير کشته شدن برخي رهبران ارشد شبکه القاعده و گروه طالبان را درپي داشته است اما ماهيت مخفي اين حملات و کشته شدن غيرنظاميان در اين حملات باعث شده است تا با مخالفت هاي مردمي و مقامات دولتي در پاکستان روبرو شود . 
مقامات پاکستان اغلب حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا را نقض حق حاکميت اين کشور توصيف کرده اند . 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار