عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم انس با قرآن و رواج ترجمه خوانی برای ایجاد جهان بینی قرآنی در جامعه تاکید کرد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، غلامعلی حداد عادل جمعه شب در نخستین جشنواره ملی ترجمه قرآنی آیات در محل حسینیه ثارالله کرمان با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: قرآن سند هویت ما مسلمین و حاوی راه و عمل و فکر و اندیشه ماست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شناسنامه امت اسلام و کتاب انقلاب اسلامی را کتاب وحی اعلام کرد و افزود: فهم ما از اسلام باید بر اساس ترازوی قرآن شکل گیرد و همه علوم و معارف اسلامی ریشه در قرآن دارد و مسلمان باید قرآن را در دستور کار روزانه قرار دهد، با آن مانوس باشد و جان خود را با مانوس سازند.

حداد عادل افزود: جامعیت اسلام از قرآن درک می شود و علت جامعیت افکار افرادی مثل شهید مطهری انس با قرآن بوده که جامعیت و توازن قرآن به نمایش می گذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: قرآن باید وارد ذهن و عمل و زبان ما شود و روزی جهان سراسر اسلامی می شود که جهان بینی ما قرآنی می شود و از مدیر و مسئول و تا خانم خانه دار ما باید زندگی با تعالیم داشته باشند.

عدم سلیس و روان بودن ترجمه ها از دلایل رواج کم ترجمه خوانی است

این مترجم قرآن یکی از دلایل رواج کم ترجمه خوانی قرآن را عدم سلیس و روان بودن ترجمه ها بدلیل احتیاط فراوان مترجمان در عدم دخل و تصرف در معنای آیات دانست و گفت: از این رو تصمیم به فعالیت در این عرصه گرفتم تا علاوه بر وفاداری به متن، ترجمه ای فصیح و سلیس بنویسم که پس از 9 سال کار در ماه رمضان سال قبل به اتمام رسید و طی یک سال و نیم چهار بار تجدید چاپ شده است.

وی با اشاره به پیشرفت های قرآنی 34 ساله بعد از پیروزی انقلاب در همه زمینه های قرائت، صوت و لحن، حفظ، ترجمه، پژوهش، کتب و پایان نامه های قرآنی تشکیل موسسات و شوراهای قرآنی، تصویب قوانین قرانی و برپایی نمایشگاه های قرانی گفت: بعد از انقلاب در عرصه ترجمه حداقل 30 ترجمه خوب و قابل قبول انجام شده است که رقم بسیار خوبی است و طبق فرمایش رهبری باید به رقم 10 میلیون حافظ قرآن نیز دست پیدا کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه بطور متوسط 95درصد از مردم و شنوندگان فارسی زبان قرآن، معنی قرآن را نمی دانند، رواج ترجمه خوانی فارسی در کنار تلاوت را بعنوان راه علاج دوری جامعه از مفاهیم و حقایق قرآنی خواستار شد و آنرا از تاکیدات رهبری خطاب به مجلس ذکر کرد.

وی در پایان ضمن قرائت سوره مبارکه فجر و ترجمه آن، پیام خود به مردم کرمان را معنی خوانی همراه با قرائت دکر کرد.
برچسب ها: قرآن ، کرمان ، قرآئت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.