استاندار استان مركزی گفت: موج بیداری اسلامی ایجاد شده در كشورهای منطقه، نشات گرفته از نهضت تاریخی و بی نظیر امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شعبانی فرد با بیان این مطلب افزود: بعد سیاسی نهضت امام خمینی (ره) امروز توانسته جهان را متحول كند، بگونه ای كه نظریه پردازان آمریكایی و ملی گرایان بعد از 33 سال عنوان می كنند كه حركت های آزادیخواه جهان از انقلاب ایران و نهضت امام خمینی (ره) نشات گرفته است.

وی ادامه داد: امروز حتی شعارهای مردم مسلمان در كشورهای لیبی، مصر، یمن و سایر كشورهای اسلامی برگرفته از شعارهای مردم ایران در زمان انقلاب است.

شعبانی فرد اظهار كرد: توجه به مساله حجاب به عنوان یكی از مظاهر جنبش های سیاسی اسلامی معاصر نیز، از انقلاب ایران نشات گرفته است.

وی در ادامه به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره كرد و افزود: وجود رهبری آگاه و فرزانه، اتحاد و یكپارچگی مردم و بهره گیری از ایدئولوژی اسلامی عوامل اصلی پیروزی انقلاب ایران بود.

استاندار استان مركزی تصریح كرد: امام خمینی(ره) از غفلت آمریكا و رژیم شاه استفاده كرد و با جنگ نرم و تسلط بر افكار و اذهان مردم، این انقلاب را به پیروزی رساند.

وی بیان كرد: افزایش فشارهای بیگانگان و تشدید تحریم ها، فرصت هایی را برای كشور ایجاد كرده است كه خودكفایی كشور در عرصه های مختلف حاصل این فرصت هاست.

استاندار استان مركزی پیشرفت های كشور را مرهون انقلاب اسلامی ایران دانست و این پیشرفت ها را در عرصه پزشكی، كسب رتبه 13 جهانی در تولید علم، تولید 97 درصد داروهی مورد نیاز، دستیابی به علوم روز، تولید و پرتاب ماهواره اعلام كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.