استان کرمان بنا به دارا بودن قابلیت ها و پتانسیل های قرآنی ، پس از استانهای تهران و اصفهان در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان احمد سعیدی ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درنخستین جشنواره ملی ترجمه های قرآنی درکرمان با اشاره به اینکه استان کرمان بنا به دارا بودن قابلیت ها و پتانسیل های قرآنی ، جایگاهی خوبی در کشور دارد ، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه ملی ترجمه های قرآنی آیات بزرگترین رویداد فرهنگی در ایران است که با محوریت استان کرمان پایه گذاری شد.

وی ارائه مقالات علمی ، برگزاری کارگاههای آموزشی و سخنرانی ، تجلیل از صاحبان مقالات برتر و تعدادی از مترجمان قرآن کریم را از برنامه های اصلی نخستین نمایشگاه ملی ترجمه های قرآنی آیات عنوان کرد.

اسماعیل نجار ، استاندار کرمان هم در این مراسم با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « کتاب انقلاب ما، قرآن است» اظهار داشت: این کتاب الهی باید وارد ذهن ، روان ، عمل و رفتار انسانها شود.

وی افزود: در سال های اخیر کارهای ارزشمند و فاخر قرآنی زیادی صورت گرفته بطوریکه هم اکنون آثار و برکات آن را در کشور مشاهده می کنیم.

نجار با اشاره به اینکه 34 سال از عمر درخت تنومند انقلاب می گذرد ، خاطرنشان کرد: همانطور که برای آبیاری این درخت تنومند شهیدان زیادی دادیم پس باید نمایشگاه قرآنمان هم به وسعت کشور ایران باشد.

وی تصریح کرد: در عمل به فرمایشان قرآن باید به مرحله ای برسیم که شاهد اسراف ، دروغ و رذائل نباشیم بلکه فضائل و ارزش ها را جایگزین آنها کنیم./س


برچسب ها: موسسات ، قرآنی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.