به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ جواد نجمالدین افزود: آزمون های صحه گذاری این موتور به پایان رسیده و
در حال انجام کالیبراسیون نهایی هستیم، ضمن آنکه آزمون های دوام ۴۰۰ و
۵۰۰ ساعت قطعات توربوشارژ آن تا یک هفته دیگر شروع می شود.
وی تصریح کرد: آزمون های صحه گذاری موتور توربوشارژ ای. اف. ۷ در
آلمان انجام شده و با توجه به تغییرات شکل ناک و پیستون، منبع تامین این
قطعات عوض شد.
وی میزان سرمایه گذاری لازم برای به تولیدرساندن این
محصول را شش میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: موتور توربوشارژ ای اف ۷ در
اختیار آپکو قرار می گیرد و به عنوان آپشن روی خودروها نصب می شود.
مدیرعامل
گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: این نوع خودروها به صورت آزاد قیمت
گذاری می شود و تا پایان امسال ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودرو با این موتور به
مشتریان عرضه خواهد شدو مسوولیت تامین و تدارک کل قطعات مربوط به این
خودروها بر عهده ایپکو و آپکو خواهد بود.
وی یادآور شد: امکان تامین قالب های مورد نیاز قطعات این پروژه در شرکت قالب های پیشرفته ایران خودرو - جی. پی. آی. وجود دارد.
شایان ذکر است موتور توربوشارژ ای اف ۷ دارای ۱۱۰ کیلووات توان و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور است.