مشارکت جدی افراد در طرح پزشک خانواده ، کاهش هزینه های درمانی و برخورداری یکسان از منابع سلامت را در پی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با تاکید بر لزوم مراجعه شهروندان به پزشک خانواده ، گفت: از اول اسفند تمامی مراجعات درمانی بر اساس سامانه پزشک خانواده و نظام ارجاع انجام می شود.

میرزایی افزود: افرادی که تا کنون پزشک خود را انتخاب نکرده اند با در دست داشتن کارت ملی و دفترچه درمانی با مراجعه به نزدیک ترین پایگاههای مجری طرح، پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند تا از مزایای این طرح برخوردار شوند.

وی از الکترونیکی شدن نظام ارجاع در گامهای بعدی طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: 92 مرکز مجری طرح پزشک خانواده در مازندران تعریف شده و اطلاعات هشتادوشش و هفت دهم درصد جمعیت استان در سامانه سلامت به ثبت رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به ویزیت تخصصی و فوق تخصصی در طرح پزشک خانواده که 10 درصد فرانشیز (1500 تومان) است و برای خدمات بستری پنج درصد هزینه کل بستری یا جراحی توسط بیمار پرداخت می شود، افزوذ: بیماران در صورت ارجاع به بیمارستاتهای طرف قرارداد، باید فرم ارجاع و دفترچه درمانی را خود را ارایه دهند.

به گفته میرزایی مطالبات پزشکان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت تا پایان آذر پرداخت شده و مطالبات پزشکان طرف قرارداد با تامین اجتماعی نیز تا پایان آبان واریز و طی روز های آینده مطالبات ماه آذر نیز پرداخت می شود.

وی افزود: تاکنون در مازندران 356 پزشک متخصص، 963 پزشک عمومی، 902 ماما، 31 پرستار و یکهزارو 101 نفر در سایر رشته های مرتبط، در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده اند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.