تقدير از علم از نظر اسلام با توجه به بيانات و تأكيدات مقام معظم رهبري، تقدير از نظامي است كه بر مبناي علم شكل گرفته است.

به گزارش خبرنگار بخش ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاري اختتاميه سي امين جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران و بيستمين جايزه جهاني كتاب سال كه امروز در تالار وحدت برگزار شد.
علي اسماعيلي، معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه تقدير از علم از نظر اسلام، تقدير از نظامي است كه بر مبناي علم شكل گرفته است، افزود: بيان، زماني كه به لباس هنر آراسته شود، همه دل ها را به سوي خود مي خواند.
وي گفت: اسلام، دين انديشه و معرفت بوده و افتخار ما آن است كه فرهنگمان مبتني بر ارزش والاي كتاب است.
معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، عصر حاضر، ناظر بر اهميت كتاب است و نويسندگي يكي از هنرهاي فاخر و ارزشمندي است كه مي تواند زمينه ساز شكل گيري تحولات فردي و اجتماعي باشد.
اسماعيلي خاطرنشان كرد: گزينش كتاب سال يكي از پديده هاي ارزشمند در جهت اهميت بخشي به كتاب است.
لازم به ذكر است، كه در مراسم اختتاميه سي امين جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران به برگزيدگان و شايسته تقديرهايي چون آثاري با عناوين (كاغذ در زندگي و فرهنگي ايراني) از ايرج افشار، (نظريه تفسير متن) نوشته احمد واعظي، (تاريخ فلسفه، قرن هفدهم و هجدهم) به قلم اسماعيل سعادت، (پژوهشي در محكم و متشابه) نگاشته حجت الاسلام و المسلمين محمد اسعدي و حجت الاسلام والمسلمين سيد محمود طيب حسيني، (اصول كافي) با تصحيح و ترجمه حسين استاد ولي، (اخباريگري) از ابراهيم بهشتي هدايايي اعطا شد.
همچنين، كه از برگزيدگان ديگر اين مراسم مي توان از (عصمت امام در تاريخ تفكر اماميه تا پايان قرن پنجم هجري) به قلم حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين فارياب، (انديشه سياسي امام خميني (ره)، سياست به مثابه صراط نوشبته ابراهيم برزگر، (كفايه الطب) نگاشته زهرا پارساپور، (بيماري آنفلوانزاي طيور) از مهدي وصفي مرندي اشاره كرد.
(عمليات تقطير) به قلم انوش لطفي، (شيمي و فناوري گوشت و فرآوردهاي گوشتي) نوشته مهدي كديور و نفيسه سلطاني زاده، (تاريخ معماري غرب) نگاشته محمدتقي فرامرزي، (زيباشناسي خط در مسجد جامع اصفهان) از محمدحسين حليمي از آثار ديگر برگزيده در مراسم اختتاميه سي امين جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران به شمار مي آيند.
سي امين جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي اران در اختتاميه خود كتاب هايي چون (حيات هامون)، (خشت و خيال، شرح معماري اسلامي ايران)، (جرعه اي از دريا)، (واژه و معناي آن از فارسي ميانه تا فارسي)، (سكته مغزي، اصول تشخيص، پيشگيري و درمان) را معرفي كرد.
گفتني است؛ در بخش ويژه تفسير قرآن و بخش بين المللي هم از (تفسير نمونه)، (الفرقان في تفسيرالقرآن)، (تفسير ابوالفتوح رازي)، (تفسير جوامع الجامع)، (الفهرست في اخبار العلماء) "ايمن فؤادالسيد"، (مخزن الاسرار) "انجم حميد"، (تفسير سوره حمد امام خميني ره) "كبالشوف" و آثاري از "علي الموسوي"، "امجدحميه" و "رافائل مائوئيلو" معرفي شدند./ص
برچسب ها: کتاب ، نشست ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار