دایره شایعات مربوط به قتل کودکان در شهرستان بهارستان رو به افزایش بوده و این امر باعث التهاب روحی و روانی بین شهروندان به ویژه کودکان دبستانی شده و البته به گمانه های گوناگون در این زمینه دامن می زند.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، طی هفته گذشته با کشف جسد یک کودک خردسال در پشت یک مجتمع لبنی داخل جوی آب و انتشار خبر این حادثه، التهابات فراوانی بین شهروندان بهارستانی ایجاد شد.

چند روزی از این ماجرا نگذشته بود که خانواده ای خبر گم شدن فرزند خود را به مراجع ذیصلاح اعلام کرد و در همان روز نیز از سوی خانواده آگهی فقدان این کودک 9 ساله در پشت شیشه مغازه ها نصب شد که این اقدام به شایعات موجود دامن زده و  دلهره فراوانی را در افکارعمومی ایجاد کرد.

یکی از روزنامه های دولتی که گویا اطلاعات زیادی در حین گزارش از موقعیت جغرافیایی منطقه نداشت، به اشتباه قتلهای سریالی را به شهرستان اسلامشهر نسبت داده بود که فردای آنروز موجی از اعتراض مردم و مسئولین اسلامشهری را در پی داشت.

چرا مسئولان به شایعات خاتمه نمی دهند

یکی از شهروندان گلستانی با اعلام نگرانی از این امر و انتقاد شدید از رسانه ها به خاطر کتمان این موضوع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به نظر من سکوت طولانی مدت مسئولان و از طرفی رسانه ها باعث شده که میزان شایعات به اوج خود برسد ورعب و وحشت بین شهروندان حاکم شود.

موسی ذاکری اصل بیان کرد: امروز قتل کودکان معصوم در این شهرستان با شایعه در هم آمیخته و اگر دو نفر کشته شده باشند، 20 نفر اعلام می شود که این یکی از ویژگی شایعه است.

مسئولان صحت اخبار قتلهای سریالی را اعلام و خانواده ها را آسوده خاطر کنند

خانم خانه داری نیز در این زمینه  گفت: با شنیدن این خبر همسر خود را از رفتن به کار منع کردم تا در مسیر تردد فرزندم را از مدرسه تا منزل او را همراهی کند.

م - صبوری ادامه داد: تاکنون از طریق مسئولین و یا رسانه ها حرفی مطرح نشده که آیا چنین خبری صحت دارد یا نه و شایعات موجود توام با سکوت مسئولان ما را بر آن داشته که تمامی این شایعات صحت دارد.

دانش آموزان با رعب و وحشت به مدرسه می روند

شهروندی نیز از شهرک الهیه  عنوان کرد: در این شهرک کودک خردسالی مفقود شده و تا به امروز هیچ خبری از وی نیست و ما نیز نگران فرزندان خود هستیم.

وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: متاسفانه این روزها کشته شدن یک یا چند کودک خردسال در سطح شهرستان به ویژه شهر گلستان باعث شده که خانواده ها در رعب و وحشت فرزندان خود را به کلاس درس بفرستند.

لزوم شفاف سازی از سوی مسئولین

یکی دیگر از کسبه خیابان مدرسه سلطان آباد که عکس کودک گمشده را پشت شیشه مغازه اش نصب کرده بود، گفت: واقعا برای ما نیز جای سوال است که در این شهر چه خبر است که همه روزه خبرهای نگران کننده مبنی بر کشته یا مفقود شدن کودکان معصوم را می شنویم.

رسول تقی زاده تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این همه شایعات عجیب و غریب از سوی مسئولین انجام نشده و نمی دانیم چرا به اینگونه التهابات خاتمه نمی دهند.

پاسخ فرماندار بهارستان قانع کننده نبود

همه این ابهامات و نگرانیها در واقع یکی از سوالات اساسی از فرماندار شهرستان بهارستان بود که این گونه اظهار کرد: در این خصوص پیگیری هایی صورت گرفته است که امیدواریم نتیجه این اقدام هرچه سریعتر اعلام شود.

یونس نوبخت افزود: یک مورد در شهرک الهیه بوده که گویا پدری فرزند خود را برای خرید به مغازه می فرستد که بین مسیر این بچه گم می شود.

از آنجائیکه انتظار می رفت فرماندار شهرستان بهارستان به عنوان رئیس شورای تامین که در واقع به عنوان نماینده افکار عمومی به شمار می رود، پاسخ امیدوارکننده ای می داد ولی وی از این موضوع عبور کرد و همچنان ابهام در خصوص این حوادث پشت پرده ماند.

به راستی چرا مسئولان نمی خواهند به مردم بگویند که این حوادث بر اثر برخی مسائل شخصی است یا مسئله دیگری است تا شهروندان نگران نباشند.

البته جای تقدیر از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دارد که بر اساس شنیده ها در این خصوص دست به اقدامات ویژه ای زده اند و برای تامین امنیت و آسایش شهروندان در تلاش هستند.

جرائم خشن در بهارستان 100 درصد کاهش یافته است

یکی از مواردی که در گذشته برای مردم نگرانی ایجاد کرده بود، وجود جرائم خشن در ملا عام بود که با اقتدار نیروی انتظامی این جرائم بر اساس اظهارات فرماندهی نیروی انتظامی غرب استان تهران 100 درصد کاهش یافته و با در نظر گرفتن این عملکرد آن هم با تغییرات اخیر در نیروی انتظامی امنیت مطلوبی در سطح منطقه وجود دارد و مردم همچنان امیدوارند که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی این روند را سریعا به افکار عمومی اعلام و آنان را از شایعات موجود نجات دهند.

نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان در مجلس نیز اظهار داشت: به هر حال ناخواسته این اتفاق صورت گرفته که باید در هر شرایط، اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

شهروندان از عملکرد دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مطمئن باشند

ابراهیم نکو ضمن اظهار تاسف از وقوع چنین حوادث ناگواری در سطح شهرستان افزود: شهروندان منطقه نیز مطمئن باشند که دستگاه قضایی به همراه نیروی انتظامی در سطح منطقه تاکنون به نتایج خوبی رسیدند که امید می رود با اعلام خبر دستگیری قاتل یا قاتلین مردم از نگرانی در بیایند.

نکو شفاف سازی و دانستن را حق شهروندان دانست و گفت: اگر از سوی مسئولان اجرایی نسبت به این امر و با در نظر گرفتن منافع عمومی شفاف سازی می شد، شاید از سوی شهروندان نیز کمک شایانی در سرعت بخشی نسبت به دستگیری قاتل یا قاتلین صورت می گرفت.

وی همچنین به شهروندان منطقه قول مساعد داد که هم اکنون امنیت در سطح منطقه از رشد چشمگیری برخوردار است و توجه چندانی به شایعات بی اساس نداشته باشند چون برخی افراد درصدد هستند با راه اندازی شایعه بی اساس و دامن زدن به این موضوع بهره برداری های خاصی داشته باشند.
برچسب ها: قتل ، قضایی ، بهارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.