معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون سرمایه‌گذاری 3 هزار و 505 میلیارد ریالی در بخش صنعت خراسان جنوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

محمدهادی اشراقی در نشست خبری به برخی توانمندی‌های خراسان جنوبی اشاره و اظهار کرد: وجود معادن غنی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گستردگی استان و بالا بودن سهم مراکز آموزش عالی از جمله این توانمندی‌ها است.

وی ادامه داد: امکان بهره‌برداری از انرژی پاک و وجود سرمایه انسانی دانش‌آموخته از دیگر توانمندی‌های استان محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی محدودیت منابع آب، بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری، بالا بودن هزینه تولید، دور بودن بازار مصرف و بالا بودن زمان برگشت سرمایه از جمله محدودیت‌های موجود در خراسان جنوبی است.

اشراقی به برخی از اولویت‌های استان در بخش صنعت و معدن استان اشاره کرد و یادآور شد: تامین زیرساخت‌های صنعت و معدن، تکمیل شبکه‌های حمل و نقل، توزیع زیرساخت‌ها متناسب با نیاز سرمایه‌گذاران و سرمایه‌‌گذاری شرکت‌های دولتی و توسعه‌ای در منطقه از جمله این اولویت‌ها است.

وی ایجاد صنایع با اولویت صنایع معدنی و غذایی، تدوین مشوق‌های سرمایه‌گذاری، توسعه فعالیت‌های معدنی و احداث شهرک‌ها و پارک علم و فناوری را از دیگر اولویت‌های این مجموعه عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به برخی از طرح‌های صنعتی در دست اجرا در استان اشاره کرد و گفت: سیمان باقران، صنایع کاشی و سرامیک، شمش و فولاد قاینات، پروژه توسعه کویر تایر، تولید شمش منیزیم، سیمان سفید فردوس و خوراک دام و طیور از جمله طرح‌های صنعتی در دست اجرا است.

اشراقی به برخی از مشوق‌های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: بخشودگی مالیات بر درآمد تا 10 سال در مناطق کمتر توسعه یافته استان، واگذاری زمین با نرخ‌های ترجیهی و تامین هزینه و اجرای زیرساخت‌های آب، برق و انرژی تا ورودی شهرک‌ها توسط دولت از جمله این مزایا است.

وی به جوازهای صنعتی صادر شده در استان اشاره کرد و ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ جواز صنعتی در منطقه صادر نشده بود و تا قبل از دولت نهم 142 فقره جواز صنعتی در استان صادر شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر 985 فقره جواز صنعتی با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 505 میلیارد ریالی در خراسان جنوبی محقق شده است./س

برچسب ها: سرمایه گذاری ، بخش ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.