مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز کشور از صرفه‌جویی سالانه بیش از 3میلیون دلار در مصرف گاز خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، رسول داوودی‌نژاد در جلسه اجرای پروژه‌های خودکفایی و خود اتکائی در صنعت انتقال گاز منطقه 4 عملیات انتقال گاز اظهار کرد: عملیات گازرسانی در محدوده عملیاتی منطقه چهار انتقال گاز کشور از سال 1349 آغاز شده که در آن زمان گاز از واحد نمزدایی با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار متر مکعب گاز به طول یکصد و 25 کیلومتر به مشهد انتقال داشته است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد عملیات انتقال گاز حساسیت بیشتری پیدا کرد، ادامه داد: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با ظرفیت 21 میلیون متر مکعب در روز با هدف انتقال گاز به نیروگاه نکا راه‌اندازی شد و در سال 1382 امور خطوط لوله شمال و شمال‌شرق به منطقه چهار عملیات انتقال گاز تغییر نام یافت.

داوودی‌نژاد بیان کرد: در راستای تسریع در انتقال بهینه گاز و حفظ برتر سرمایه گرانقدر ملی، این منطقه به عنوان استراتژیکی‌ترین مناطق ده‌گانه عملیات انتقال گاز کشور با دریافت حدود 80میلیون مترمکعب روزانه گاز از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و کشور ترکمنستان مشترکان را در گستره خراسان‌رضوی، جنوبی، شمالی و بخشی از استان‌های یزد و سمنان را پوشش می‌دهد.

وی با تاکید بر خودکفائی و خوداتکائی در منطقه چهار عملیات انتقال گاز، عنوان کرد: در راستای فرمان رهبری و بهره‌مند ساختن ایران از استقلال و پیشرفت‌های عظیم، منطقه چهار عملیات انتقال گاز موفق شده سیصد و 15 قلم از تجهیزات، قطعات و کالاهای ضروری و مورد نیاز صنعت انتقال گاز را در بخش‌های مختلف ساخته و به کار گیرد.

داوودی‌نژاد خاطرنشان کرد: با به کارگیری این قطعات و تولیدات داخلی ضمن قطع وابستگی به واردات حدود 3میلیون و 750هزار دلار صرفه‌جویی سالانه را به کار می‌گیریم/س 

برچسب ها: صرفه ، جویی ، مصرف ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.