رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تخصیص 180میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به دانشجویان کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران مرادیان کوچکسرایی افزود: در روزهای اخیر به دستور وزیر علوم ۱۵۶ میلیارد تومان به دانشگاههای سراسر کشور اختصاص یافت

وی ادامه داد این مبلغ ۲۴ میلیارد تومان نیز اعتبار تکمیلی اعتبار 180 میلیاردی برای ارائه تسهیلات به دانشجویان سراسر کشور در اختیار صندوق رفاه دانشجویی قرار گرفت که به همه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی ابلاغ اعتبار شده است.

مرادیان با اشاره به ارائه انواع تسهیلات دانشجویی گفت: ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبار به وام شهریه دانشجویان، ۳۰ میلیارد تومان وام تحصیلی دانشجویان، حدود ۳۰ میلیارد تومان به وام های متمرکز شامل ودیعه مسکن، وام مسکن، وام بیمه تکمیلی و وام های ضروری دانشجویان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد:۲۴ میلیارد تومان اعتبار تکمیلی سهم دانشگاه هایی است که بتوانند در موعد تعیین شده اعتبارات تخصیص یافته را در بین دانشجویان توزیع کنند.

مرادیان ادامه داد: سهم دانشگاه مازندران از این اعتبارات بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حداقل و حداکثر تسهیلات دانشجویی گفت: وام ودیعه مسکن متاهلی درکلان شهرها برای دانشجویان عادی حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان و برای نخبگانی که به تایید بنیاد ملی نخبگان رسیده باشند تا ۲۵ میلیون تومان قابل افزایش است.

وی تاکید کرد: وام تحصیلی تا سقف ۳۷۵ هزار تومان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.