گياهخواري خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد

گياهخواري مي‌تواند خطر وقوع بيماري‌هاي قلبي را تا يك سوم كاهش دهد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه آمريكايي تغذيه باليني محققان دانشگاه آكسفورد با انجام تحقيقات خود روي 45000 فرد در انگلستان و اسكاتلند كه 34 درصد آنها گياهخوار بودند مشاهده كردند خطر بستري شدن در بيمارستان و نيز وقوع مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي قلبي با گياهخواري تا 32 درصد كاهش مي‌يابد.

براساس اين گزارش محققان همچنين افزودند: گياهخواران فشارخون و سطوح كلسترول كمتري نسبت به غيرگياهخواران داشته‌اند كه به نظر مي‌رسد اين عوامل دليل اصلي كاهش خطر وقوع بيماري‌هاي قلبي بوده است.

به گفته محققان به طور معمول شاخص توده بدني (BMI)‌ و نيز موارد ابتلا به ديابت در گياهخواران مورد مطالعه كمتر از غيرگياهخواران بوده است كه اين پديده به عنوان نتيجه‌اي از رژيم غذايي آنها مي‌باشد و در صورت حذف اثر BMI‌ احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي درگياهخواران بازهم تا 28 درصد كمتر نسبت به بقيه افراد است.

گفتني است: يافته‌هاي حاصل از اين تحقيق همچنين نشان مي‌دهد كه بيماري‌هاي قلبي بزرگترين عامل بروز مرگ و مير در كشورهاي توسعه يافته است چرا كه به تنهايي مسئول وقوع 6500 مرگ و مير در هر سال در انگلستان است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار