رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از تقسیط بدهی‌های معوقه واحدهای تولیدی از منابع صندوق ملی خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمایی در هفتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: از 123 طرح مصوب در این جلسه 30 مورد مربوط به شهرستان مرند بود.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان مرند به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های قوی در امر صنعت و وجود معدن کائولن برای صنایع خاک چینی و سرامیک یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و صنعتی در استان است، این مصوبات مطرح شده و مورد تائید قرار گرفت.

فرماندار مرند نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت قرار گرفتن شهرستان مرند در جاده مواصلاتی ترانزیت اروپا و آسیا همچنین وجود منابع غنی معدنی، کائولن و سرامیک در کنار دارا بودن یک‌هزار و 170واحد تولیدی فعال کوچک و بزرگ با بیش از 12 هزار و 700 کارگر در سطح استان بیشترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری را دارد.

بهنام رضوانی در ادامه اظهار کرد: در شهرستان مرند بیشتر واحدهای تولیدی به علت مشکلات موجود جهانی در بازپرداخت بدهی‌های تسهیلاتی خود یا چک برگشتی دارند و یا معوقه که این امر با توجه به بخشنامه بانک مرکزی برای اخذ مجدد تسهیلات، درخواست‌کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: باید در سال حمایت از تولید ایرانی در مجلس برای چرخه تولید قوانین را اصلاح کرد تا تولیدکنندگان بتوانند از دریافت تسهیلات بهره‌مند شوند.

فرماندار مرند اظهار کرد: مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان فقط یک شهرک صنعتی دارد و شهرک سرامیک آن هم نیمه‌تمام است.

وی در ادامه خواستار تسریع در حل انتقال سند شهرک صنعتی شماره دو مرند و ناحیه صنعتی زنوز با توجه به مصوبات هئیت دولت در سال 1387 شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نیر شهرستان‌های مرند و جلفا را از نظر صنعتی و سرمایه‌گذاری برای توسعه اقتصاد منطقه و کشور از قطب‌های مهم و اساسی خواند و گفت: ادعای مسئولان در خدمت‌رسانی به مردم ولایتمدار نظام یکی از برکات مهمی است که مقام معظم در فرمایشات خود با نامگذاری سال حمایت از تولید و سرمایه ایرانی بیان کردند.

وی تصریح کرد: آذربایجان به عنوان سر ایران منابع بسیار غنی برای سرمایه‌گذاری و حمایت دارد و ما هم در شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای را تصویب کردیم که هم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی افزایش یابد و هم از نظر تسهلات بانک‌های عامل همکاری بیشتر داشته باشند.

عضو شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی همچنین توان پرداخت اقساط واحدهای تولیدی را با توجه به شرایط تحریم و نوسانات دلار در کشور مورد تاکید قرار داد و افزود: ترتیبی اتخاذ شده تا هم برای اقساط‌بندی معوقه و هم برای به کار اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط به عمل آید./س

 

برچسب ها: واحد ، تولیدی ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.