جشن منطقه ای جشنواره شکوفا در منطقه 2 شهرداری تهران، با فرا رسیده دهه فجر در مجتمع فرهنگی-ورزشی برق آلستوم این منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی ستاد خبری جشنواره شکوفا، در این مراسم، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، شهردار منطقه 2 و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 2 حضور داشتند

سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در ابتدای این مراسم با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران گفت: هدف شهرداری از اجرای این جشنواره ها، حرکت به سمت ایجاد یک نظام مشارکتی در شهر تهران است.

دکتر ایازی ضمن اعلام ثبت نام بیش از 300 هزار نفر در جشنواره شکوفا گفت: استمرار این جشنواره، زمینه را برای مشارکت فعال تر شهروندان فراهم می کند.

وی مشارکت را ایفای نقش مردم در محلات تعریف کرد و اظهار کرد: مردم می توانند در محلات پارلمان محلی تشکیل دهند، سرای محله نقش پارلمان محل را ایفا می کند.

وی به اهمیت کارکرد جشنواره شکوفا در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: استمرار این جشنواره در سطح محلات باعث می شود خانواده ها برای فرزندانشان دغدغه اوقات فراغت نداشته باشند. هدف ما این است که هر شهروند با حداقل طی مسافت بتواند از برنامه مورد علاقه اش استفاده کند.

در ادامه مراسم، دکتر کاوه تیمور نژاد، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سخنران بعدی این جشن بود.

وی هدف از برگزاری جشنواره شکوفا را جلب مشارکت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: شهروندان باید در تصمیم سازی ها و اداره امور شهر دخالت موثر داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره شکوفا در حوزهIT گفت: نگاه شهرداری تهران در این حوزه، حرکت به سمت ایجاد یک شهر الکترونیک است.

دکتر تیمورنژاد همچنین به برگزاری دومین جشنواره ساب پرتال های محلات اشاره کرد و گفت: سایت های محلات مکانی برای عبور و مرور مجازی شهروندان هستند.

بنا بر این گزارش، شهاب الدین صابونچی، معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری منطقه 2، در ادامه مراسم با اشاره به ویژگی های جمعیتی منطقه 2 گفت: این منطقه با دارا بودن 31 محله، حدود 9 درصد محلات شهر تهران را در اختیار دارد.

وی از ثبت نام 40 هزار نفر در جشنواره شکوفا در این منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: جمعیت این منطقه از تنوع فرهنگی زیادی برخوردار است. به همین دلیل کار در این منطقه اقتضائات خاص خود را دارد.

آخرین سخنران این مراسم دکتر درخشان، دبیر هیئت داوران جشنواره شکوفا در منطقه 2 بود. وی ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران، گزارشی از دستاوردهای جشنواره شکوفا در منطقه 2 ارائه کرد.

در پایان مراسم با حضور دکتر ایازی، دکتر تیمور نژاد و عابد ملکی، شهردار منطقه 2، از برگزیدگان کانون های هفت گانه جشنواره شکوفا در منطقه 2 تقدیر شد.
برچسب ها: جشنواره ، شکوفا ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار