کاروان مرزداران بی ادعای کرمانشاه در قالب جشنواره صدای عشایر ایران به اجرای نمادین کوچ زنده در خیابان ولی عصر حد فاصل میدان ونک به سمت مسجد بلال حبشی تهران پرداختند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

احسان احمدی نصر، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه،  گفت: کاروان استان کرمانشاه که با عنوان مرزداران بی ادعا در این همایش شرکت کرد، نسبت به معرفی اسلوب، شیوه و سلوک زندگی عشایر استان کرمانشاه با حرکت کاروان خود و اجرای نمادین کوچ زنده به اجرای برنامه برای پایتخت نشینان پرداخت.

وی تصریح کرد: کاروان مرزداران بی ادعای استان کرمانشاه با حضور 120 نفر از سران، بزرگان، شعرا، ادیبان و نمایندگان ایلات و طوایف استان کرمانشاه در این جشنواره حضور دارند.

وی اظهارداشت: استان کرمانشاه دارای 20 غرفه صنایع دستی، پنچ چادر جلوه های ویژه عشایر به صورت سیاه چادر و همچنین دو غرفه معرفی میراث معنوی عشایر در محل دائمی نمایشگاه های تهران می باشد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه: این جشنواره ملی به مناسبت ایام اله دهه فجر برگزار شده و تا تاریخ 19 بهمن ماه نیز ادامه دارد./س

برچسب ها: عشایر ، جشنواره ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.