به مناسبت دهه فجر، پنجشنبه 19 بهمن ماه با حضور ریيس جمهور اولین شتاب دهنده خطی ایران و اولین خط تولید واکسن آنفولانزای ایرانی رونمایی می شود.

دکتر قانعی معاون پژوهشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پنجشنبه جاری در جزیره قشم، از اولین شتاب دهنده خطی ایران با حضور ریيس جمهور رونمایی خواهد شد.
 
وی افزود: همچنین از نخستین خط تولید آنفولانزای ایرانی نیز رونمایی می شود که تولید این واکسن کاملا بر اساس استانداردهای سازمان غذا و دارو انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: تولید نهایی واکسن آنفولانزای داخلی در شهریور 92 به اتمام می رسد و در شهریور 92 مردم می توانند این واکسن کاملا داخلی را تزریق نمایند.
 
قانعي گفت: دستگاه شتاب دهنده خطی نیز در درمان سرطان کارآمد است و هدف از تولید آن کاهش هزینه های وارد آمده به افراد مبتلا به سرطان می باشد، چرا که بخش عمده ای از هزینه های درمان بیماران سرطانی مربوط به تأمین تجهیزات این حوزه می باشد.
 
 رونمایی از 4 داروی جدید در حوزه شیمی درمانی
 
همچنین در این مراسم از 4 داروی جدید در حوزه شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان نیز رونمایی خواهد شد که این داروها از استانداردهای لازم نیز برخوردارند.
 
قانعی افزود: این داروها ارزآوری بالایی برای کشور خواهند داشت و در واقع در شرایط کنونی که تحریم ها ما را در مضیقه گذاشته بسیار کمک کننده خواهند بود.
 
وی یادآور شد: در زمینه تجهیزات پزشکی نیز از نوعی دستگاه سانتریفیوژ رونمایی می شود که برای نخستین بار تولید داخلی آن صورت خواهد پذیرفت.
 
وی با اعلام این خبر برای بیماران مبتلا به ضایعات و شکستگی های استخوانی تصریح کرد: رونمایی از دستگاه تیلور نیز برای اولین بار در حوزه ارتوپدی انجام می شود و از جمله قابلیت های این دستگاه می توان به تضمین رشد استخوان توسط پزشک اشاره کرد.
 
وی اظهار داشت: دستگاه تیلور نوعی جک است که در بیمارانی که استخوانشان با پیچ و مهره پلاک شده این امکان را می دهد تا پزشک رشد و استحکام استخوان را در مراحل رشد تضمین کرده و به نوعی به آن پیچ و مهره چندان احتیاج نباشد.
 
وی گفت: این دستگاه از یک مدل فضایی اقتباس شده است./ع2
برچسب ها: واکسن ، آنفولانزا ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار