وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان گفت :«جان کری در تماس تلفنی با محمود عباس درباره ضرورت ملاقات مستقیم طرفین در آینده نزدیک برای بررسی بسیاری از موضوعات مختلف که بتواند به پیشبرد روند مذاکرات کمک کند ،گفتگو کرد.


ابوردینه افزود جان کری خطاب به محمود عباس یادآور شد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توجه ویژه ای به پیشبرد روند صلح و پشتیبانی از تلاشهای منطقه ای وبین المللی برای حل مناقشه فلسطین دارد .

جان کری در گفتگوی تلفنی با عباس اظهار داشت دولت آمریکا از مشکلات اقتصادی مردم فلسطین آگاهی کامل دارد .

ابو ردینه تصریح کرد محمود عباس نیز انتخاب جان کری را به سمت وزیر خارجه جدید آمریکا به او تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد طرفین
در آینده نزدیک با هم دیدار کنند .

گفتگوی تلفنی جان کری با محمود عباس اولین تماس بین دولت جدید آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان از زمان پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است .

جان کری پیش از این به عنوان رییس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا چند بار با محمود عباس دیدار کرده بود .

از سوي ديگر، وزارت امور خارجه امريكا از تماس تلفني "جان كري" وزير امور خارجه جديد دولت آمريكا با "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي خبر داد. در ادامه اين خبر گفته شده كه صحبت هاي ميان آنان در مورد تشكيل دولت جديد رژيم صهيونيستي ، تحولات منطقه و از جمله بحث در مورد ايران و سوريه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار