مدیر شبکه و مرکز بهداشت ریگان گفت: طی یک سال گذشته پوشش واکسیناسیون بالای 95 درصدی را در شهرستان ریگان داشته‌ایم.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،منصور جلالی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز بهداشتی اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون بالای 95 درصد، واکسیناسیون هاری برای 78 مورد حیوان گزیده و درمان هفت مورد مسلول و تحت مراقبت قراردادن آنها طی سال جاری انجام شده است.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی سرخک، بیماری‌های غیر واگیر تالاسمی، دیابت و فشار خون، و مالاریا اشاره کرد و افزود: سمپاشی مناطق پر خطر از نظر مالاریا، نمونه‌گیری تیروئید از کودکان به تعداد 689 نفر، ارجاع 50 مورد از زوج‌های ناقل و مشکوک به تالاسمی برای آزمایش در مرکز بهداشت ریگان صورت گرفته است.

جلالی با اشاره به مراقبت از 305 مورد بیمار دیابتی به صورت ماهانه و 717 مورد بیمار مبتلا به فشار خون در این مرکز خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و جداسازی آزمایشگاه مالاریا و کشف، درمان و مراقبت یک مورد مالاریا از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیر شبکه و مرکز بهداشت ریگان بیان کرد: 470 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، 38 مورد نمونه‌برداری میکروبیولوژی آب، 28 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و نان انجام و 250 مورد کارت تندرستی برای کارکنان مراکز و اماکن عمومی صادر شده است.

جلالی به صدور 37 مورد صلاحیت بهداشتی اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات آموزشی برای اصناف و مکاتبه با شهرداری در زمینه جمع‌آوری بهداشتی زباله  از دیگر اقدامات مرکز بهداشت ریگان است.

وی گفت: برخورد با دست‌فروشان دوره‌گرد، معرفی متخلفان مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی به دادگاه و معدوم‌سازی 270 کیلوگرم مواد غذایی غیر مجاز طی یک سال گذشته توسط این مرکز صورت گرفته است.
برچسب ها: سرخک ، تالاسمی ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.